به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۸۱۹۹۹
باید80 درصد سهمیه های المپیک 2016 را کسب کنیم

امیدوارم در فوتبال هم مثل والیبال و واترپلو موفق باشیم

گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: با توجه به اینکه باید 80 درصد سهمیه های المپیک سال 2016 را امسال کسب کنیم نیاز به حمایت فرابخشی و توجه ویژه دولت به ورزش داریم.
امیدوارم در فوتبال هم مثل والیبال و واترپلو موفق باشیم
محمود گودرزی در مراسم تجلیل از مدال آوران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی و همچنین تیم ملی واترپلوی ایران از برگزاری این مراسم توسط نهاد ریاست جمهوری تشکر کرد و گفت:‌ خوشحالم که فرصتی برای تقدیر از قهرمانان ملی به وجود آمده است. قهرمانانی که با تلاش و ریاضت بسیار به این مرحله رسیده‌اند و با پشت سر گذاشتن اردوهای طاقت‌فرسا خود را به عنوان قهرمان در چنین رشته های دشواری مطرح کرده اند. او ادامه داد: این مراسم تجلیل برای آن برگزار شده که تاکید کنیم دولت جمهوری اسلامی ایران عنایت ویژه ای به ورزشکاران دارد و از زحمات آن‌ها قدردانی می‌کند. حضور ورزشکاران سبب حضور زنده و فعال مردم ایران در عرصه های بین‌المللی می‌شود و مطمئنا با این اندک حمایت‌های مالی نمی توان به صورت شایسته قدردان این ورزشکاران بود. ما فقط برای قدردانی از زحمات ورزشکاران چنین مراسمی را برگزار کرده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر ویژه از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر کجا که بحث حمایت از ورزشکاران مطرح می‌شود جناب آقای جهانگیری پیشتاز هستند. گودرزی اضافه کرد: در کشورهای اطراف ایران توجه خاصی به ورزشکاران و قهرمانان می‌شود و یک مدال آور را در حد بسیار بالایی تجلیل می‌کنند. متاسفانه در ایران محدودیت منابع گاهی سبب می‌شود تا زحمات ورزشکاران آنطور که باید مورد توجه قرار نگیرد. امیدواریم با حل مشکلاتی نظیر تحریم‌های ظالمانه یک تجدید نظر جدی در این بخش به وجود بیاید و بتوانیم به صورت پایدار از قهرمانان ورزشی خود حمایت کنیم و برای آن‌ها امکاناتی نظیر ایجاد شغل،‌ تحصیل،‌ مسکن و مواردی از این دست را به وجود بیاوریم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در سال جاری در عرصه ورزش برنامه بسیار دشواری را در پیش داریم،‌ گفت:‌ امسال باید 80 درصد سهمیه‌های المپیک 2016 را کسب کنیم و بدین خاطر سفرها و اردوهای زیادی را در پیش داریم که سبب ایجاد هزینه‌های زیادی می‌شود و ما امیدواریم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این بخش صورت پذیرد. برای مثال ما در بازی های آسیایی اینچئون با یک سوم اعتبارات دولت قبل نتیجه مشابه بازی های آسیایی پیشین را گرفتیم.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم در المپیک 2016 بتوانیم به تعداد المپیک 2012 مدل کسب کنیم و حتی با به دست آوردن مدال های بیشتر جایگاه خود را در رنکنیگ ارتقاع دهیم. البته در این زمینه نیاز به حمایت های ویژه داریم و مطمئنا کار دشواری را در پیش خواهیم داشت. زیرا رقبای ما سرمایه گذاری و کار ویژه‌ای را انجام می‌دهند. وی با بیان اینکه اعتبارات کل فدراسیون های ورزشی ایران حدود 80 میلیارد تومان است گفت: این 80 میلیارد تومان را اگر تقسیم بر 50 فدراسیون کنیم چیزی در حدود کمی بیشتر از یک میلیارد تومان به هر فدراسیون می رسد اما فدراسیونی چون کشتی که بودجه سالانه اش در حدود 7 میلیارد تومان است در سال مبلغی حدود 60 تا 70 میلیارد تومان برای این رشته هزینه می‌کند و این هزینه را از سایر منابع به دست می آورد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: امسال بعد از چهار دهه توانستیم در رقابت های توسعه جهانی واترپلو عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم و این روزها نیز شاهدیم که والیبال توانسته افتخارات زیادی را کسب کند. امیدواریم در فوتبال نیز شاهد این قبیل اتفاقات و موفقیت ها باشیم. گودرزی در پایان اظهار کرد: این مراسم فقط یک تقدیر معنوی از ورزشکاران با توجه به شرایط حال حاضر و محدودیت ها شاید نتوان ابه صورت مطلوب از این ورزشکاران تقدیر کرد.
مرجع : ایسنا