به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۸۵۴۱۲

گودرزی: اعتبارات باید متوازن توزیع شود

گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه فدراسیون های المپیکی در اولویت اعتبار هستند خاطرنشان کرد:‌ سایر فدراسیونها قطعا فراموش نمی شوند و اعتبارات به صورت متوازن توزیع خواهند شد.
محمود گودرزی در حاشیه جشن هندبال اظهار کرد: طرح متوازن ورزش در توزیع اعتبارات در کمک به توسعه زیرساخت‌ها با مشکلاتی از قبل روبرو بوده که نمی‌توانیم همه آن‌ها را یک باره برطرف کنیم اما مطالعاتی در این خصوص انجام شده تا وضعیت فعلی را در استان‌ها تغییر دهیم. سال 1394 ،‌ سال قبل از المپیک است و باید نگاه برابر و متوازنی برای رشته‌هایی که شانس المپیک دارند لحاظ کنیم. طبعا فدراسیون‌های المپیکی در اولویت قرار می گیرند اما مطمئن باشید سایر رشته ها را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: باید با فرمی نزدیک به توازن اعتبارات بین فدراسیونها توزیع شود. توجه به رشته‌های مختلف باید متوازن باشد. همه رشته‌ها برای ما مهم هستند، همه ورزش‌ها از اعتبارات دارای سهم هستند البته فدراسیون‌ها می‌توانند با توجه به محدودیت‌ها تلاش خوبی برای جذب اسپانسر و حامی مالی داشته باشند. جذب اسپانسر جای تقدیر دارد. در تفاهم نامه‌هایی که با فدراسیون‌ها انجام شده این تعهد وجود دارد که معادل کمکهای دولتی از منابع جذب اسپانسر داشته باشیم. رشته‌های توپی و رزمی و کشتی تاکنون در این مسیر عملکرد قابل قبولی داشتند. البته ما باید در قوانین نیز شفاف عمل کنیم به ویژه در خصوصی سازی باید شفاف باشیم تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. ما تلاش می کنیم تا بتوانیم حمایت‌های خود را از رشته‌های مختلف گسترش دهیم و امیدواریم توفیق در این زمینه بیش از گذشته وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان درباره کاروان ایران در مسابقات دانشجویان جهان گفت: از سال گذشته این مسابقات در اولویت کار ما بود و از فدراسیون‌ها نیز درخواست کردیم که پشتیبانی های لازم و مخصوص در این زمینه ها انجام گیرد. این کمک‌ها به صورت مادی و معنوی از کاروان ایران انجام گرفت البته وزارت علوم نیز کمک‌های خوبی انجام داد و این موضوع موجب شد که کاروان ایران عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
مرجع : ایسنا