به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۸۸۳۷۵
۸۰ هزار سوری، از سوئد پناهندگی مي‌گیرند

۷۵۰ هزار نفر به آلمان پناهنده می‌شوند!

گروه جامعه: رسانه‌های آلمان می‌گویند تعداد مهاجرانی که امسال درصدد اخذ پناهندگی از این کشور هستند، به ۷۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
۷۵۰ هزار نفر به آلمان پناهنده می‌شوند!
آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است و در حال حاضر اولین مقصد مهاجران در اروپا به شمار می‌رود. سال پیش، از هر سه مهاجری که از کشورهای اتحادیه اروپا خواهان پناهندگی شدند، یک نفر وارد آلمان شد. مقام‌های آلمانی پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که تعداد مهاجران به این کشور، امسال به ۵۰۰ هزار نفر برسد، اما روزنامه هاندلزبلات آلمان به نقل از مقام‌های این کشور نوشته است که این آمار احتمالا به بیش از ۷۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

قرار است آمارهای رسمی دولت آلمان امروز چهارشنبه اعلام شود. در صورتی که رقم ۷۵۰ هزار نفری که رسانه‌های آلمانی گفته‌اند، تائید شود، تعداد مهاجران ورودی به این کشور از تعداد مهاجرانی که در سال ۱۹۹۲ پس از جنگ بالکان وارد این کشور شدند، بیشتر خواهد بود. ورود این حجم از مهاجران خارجی به آلمان با افزایش جرایم نژادپرستانه در این کشور به خصوص شرق آلمان مواجه بوده است. تعداد حملات علیه خارجی‌ها در شرق آلمان، سال پیش ۴۰ درصد افزایش یافت.

در همین حال، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواهان آن شده که کشورهای اروپایی پذیرای تعداد بیشتری از افرادی باشند که از جنگ گریخته‌اند. آنتونیو گوترس، رئیس این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد گفت که مسئولیت این مهاجران را باید همگان پذیرا باشند. آلمان و سوئد در میان کشورهای اروپایی، میزبان بیشترین مهاجران هستند. انتظار می‌رود که امسال حدود ۸۰ هزار نفر که بیشتر آنها شهروند سوریه هستند، از سوئد پناهندگی بگیرند.

بسیاری از آوارگان سوری به دنبال وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور، خطر عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به خاک اروپا را به جان می خرند که در این میان، شماری از آنها جان خود را از دست می‌دهند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که بحران آوارگان سوریه طی ۲۵ سال اخیر، بزرگ‌ترین بحران انسانی ناشی از یک درگیری است.
مرجع : بي بي سي