به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۹۱۷۴۰

شبکه وای – فای گوگل هند را تسخیر می کند

گروه فناوری: گوگل قصد دارد شبکه‌های وای – فای خود را در 400 ایستگاه راه آهن در کشور هند راه اندازی کند. استفاده از این شبکه ها فعلا به رایگان و بدون صرف هزینه ممکن خواهد بود.
شبکه وای – فای گوگل هند را تسخیر می کند
با توجه به استفاده میلیون ها نفر از شهروندان هند از قطار و خطوط راه آهن ارائه این خدمات از سوی گوگل زمینه را برای استفاده مشتریان جدید از خدمات اختصاصی این شرکت فراهم می کند.
ارائه این خدمات با همکاری شرکت راه آهن هند شرکت RailTel صورت گرفته که یک شرکت دولتی ارائه دهنده خدمات زیرساختی مخابراتی به راه آهن این کشور است. قرار است در گام اول و تا قبل از پایان سال 2016 صد ایستگاه شلوغ و پر رفت و آمد در هند تحت پوشش این خدمات قرار بگیرند. آنلاین کردن چند ایستگاه در ماه های آینده آغاز می شود. پیش بینی می شود با راه اندازی این خدمات در گام اول روزانه ده میلیون نفر از آنها استفاده کنند.

اگر چه این خدمات در ابتدا رایگان خواهد بود، اما قرار است با تمهیداتی هزینه های این کار در آینده تامین شود. راه آهن هند از توان حمل و نقل 21 میلیون نفر در روز برخوردار است و قرار است این رقم در 5 سال آینده به 30 میلیون نفر افزایش یابد. همچنین قرار است طول خطوط ریلی در هند با 20 درصد افزایش به 138 هزار کیلومتر برسد. تعداد کاربران آنلاین هند در حال حاضر حدود 300 میلیون نفر است. جزییات مالی قرارداد دو طرف اعلام نشده و احتمال می رود گوگل در حین ارائه این خدمات تبلیغات و آگهی های متنوعی را هم در دسترس قرار دهد.
مرجع : فارس