به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۹۲۵۸۱

جب بوش: ولادیمیر پوتین فردي قلدر است

گروه بین الملل: نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، رئیس‌جمهوری روسیه را دشمن زیرکی خواند که از خلاء رهبری آمریکا در سوریه و نقاط دیگر جهان سوءاستفاده می‌کند.
جب بوش متعهد شد در صورت رئیس‌جمهور شدن، رویکرد تهاجمی‌تری را برای مقابله با روسیه در پیش بگیرد. وي گفت: اگر در انتخابات پیروز شود قصد دارد ائتلافی از شرکای اروپایی و عرب ایجاد کند تا برای سرنگونی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه که کلید حل درگیری‌های شدید و بحران آوارگان سوری است، فعالیت کند.

جب بوش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را یک قلدر خطاب کرد و افزود: آمریکا و اروپا باید تحریم‌ها علیه مسکو را که به خاطر تخاصم نظامی‌اش در اوکراین اعمال شده و قرار است در پایان سال جاری میلادی منقضی شود، تمدید کنند. بوش گفت: باید همانند خود پوتین برخورد کنیم؛ نه اینکه در پی ایجاد محیطی ستیزه‌جویانه‌تر باشیم بلکه باید به او بگوییم که اقداماتش تبعاتی دارد. وی گفت: من برای حفاظت از آوارگان سوری منطقه پرواز ممنوع ایجاد و اجازه آموزش مخالفان سوری را صادر می‌کنم. شما در حال حاضر شاهد امکان بالقوه یک رویکرد متحدان علیه اسد و داعش هستید. اگر کاری نکنیم اساساً با خاورمیانه خداحافظی کرده‌ایم.