به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۵۴۴۸۰

بي‌طرفي در قاموس صدا و سیما يعني اين!

گروه سیاسی-رسانه ها: میثم سعادت در روزنامه آرمان نوشت: یاران احمدی‌نژاد شباهت زیادی به خود او دارند. درست در لحظه‌ای که در استدلال و بحث به نظر می‌رسد چیز جدیدی برای ارائه ندارند، سریع موضوع را عوض می‌کنند و با طرح مسائل قدیمی سعی می‌کنند بازی را در زمین دیگری دنبال کنند. هر چند ذات این رفتار، کاری اخلاقی نیست اما وقتی یک نفر در قالب مجری یک برنامه چنین اقدامی انجام می‌دهد، این رفتار نامی جز «نگاه جناحی» ندارد.
بي‌طرفي در قاموس صدا و سیما يعني اين!
چیزی که پنجشنبه شب مردم ایران در برنامه «دیروز، امروز، فردا» دیدند؛ نمونه‌ای از این بی‌طرفی! بود. در این برنامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و همچنین اقبال شاکری حضور داشتند که هر دو از طیف یاران قالیباف در شورای شهر محسوب می‌شوند. چنانچه سال قبل نیز سروری و طلایی دو نفر دیگر از دوستان شهردار تهران مهمان این برنامه بودند. با این حال وقتی اسماعیل دوستی روی خط برنامه آمد و برخی خطاهای گفتاری چمران را یادآوری کرد، بلافاصله رنجبران (مجری برنامه) سعی کرد تا موضوع بحث را تغییر دهد و سوالاتی درباره رفتار الهه راستگو مطرح کرد.

الهه راستگو در انتخابات شورای شهر سال قبل از لیست اصلاح‌طلبان که مهم‌ترین لیست مخالفان قالیباف بود به شورای شهر راه یافت اما در ادامه با پیوستن به اردوگاه مقابل، به آرای حامیان خود پشت کرد و به این خاطر مورد نکوهش اصلاح‌طلبان قرار گرفت. با این حال مطرح شدن بحث «الهه راستگو» سبب شد تا «اسماعیل دوستی» بحث چگونگی رئیس شدن چمران و ماجرای لابی‌ها را فراموش کند و به این ترتیب مجری برنامه مانع یک گاف دیگر برای یاران سابق احمدی‌نژاد شد. در واقع به نظر می‌رسد مجری سابق سری برنامه‌های «خاص» در سیما علاقه زیادی به ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان دارد.

هفته گذشته نیز وقتی «مهرعلیزاده» در برنامه شناسنامه بارها و بارها از سیدمحمد خاتمی به نیکی یاد کرد، وی سعی کرد با یک سوال دو پهلو مهرعلیزاده را وادار به اظهارنظر علیه خاتمی یا هاشمی کند. وی گفت: «شما گفته بودید مردم سال 76 با شور به آقای خاتمی رأی داده بودند. شور بیش از حد که شما به آن اشاره می‌کردید ناشی از چه بود؟ در آن سال‌ها چه گذشته بود که مردم با یک شور خاصی آمدند به آقای خاتمی رأی بدهند؟»

با این حال واکنش مهرعلیزاده به این سوال هم جالب بود که از رنجبران خواست جمله را کامل کند و مجری صورت دقیق صحبت مهرعلیزاده را گفت: «گفته بودید سال 76 با شور و سال 80 با شعور رأی بیشتری به آقای خاتمی دادند و اگر 92 هم می‌آمد مردم بیشتر از این به او رأی می‌دادند.» با این اوصاف باید گفت درست است نمی‌توان سلایق سیاسی افراد را مورد نکوهش قرار داد اما آنچه قابل نقد است تاثیرگذاری این سلایق بر روند اجرای برنامه‌ای است که باید بی‌طرفی خود را در رسانه ملی به نمایش بگذارد.

روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۰۹:۵۸
پایداری ها نشات داده اند به هیچ اصولی پایبند نیستند. (251195)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۰:۱۵
وقتی در برنامه مناظره شبکه اول در مورد مدرک گرایی ، به سخنان رییس جمهور و وزیر علوم سابق استناد میشود یعنی این که رسانه میلی هنوز در خواب خرگوشی دوران معجزه هزاره سوم بسر میبرد
خدا رو شکر از دیدن یرنامه های این رسانه متنفرم (251202)
دکاندار فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۰:۳۳
جناب چه توقعاتی دارید.این رسانه میلی است نه ملی.درضمن رسانه میلی در اختیار اصول گرایان افراطی است. ودرضمن اگر اتفاقات ذیل افتا اون وقت باید خوشبین شد.
1- شورای شش نفره نظارت برصدا وسیما 3نفرش اصلاح طلب و3نفرش اصول گرا باشد
2- از12نفر شورای نگهبان 6نفر اصلاح طلب و3نفر اصول گر اباشد.
3-ائمه جمعه هم اصلاح طلب باشندوهم اصول گرا
4- فرمانده سپاه ونیروی انتظامی هر4سال عوض وبین اصلاح طلب واصول گرادر گردش باشد.
5- نگاه حاکمیتی به اصلاح طلبی تغییر یابد وهمه رافتنه گر ندانند.
6- فتنه گران 2طرف محاکمه شوند (251205)
مغازه دار فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۸
واقعا" گل کفتی آن وقت میشود گفت عدالت و عتدال در بهر برداری ازامکانات ملی بای منافع ملی (251222)
مه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۰:۴۰
هه والا بخدا از بس گفتیم رسانه میلی ...خسته شدیم...
من دیگه خجالت میکشم بگم رسانه میلی ...
ولی آقایان خاص نه...
یه بارم شده از مردم عادی بیارین تو تلویزیون درباره مشکلات اقتصادی صحبت کنند...
آخه این برنامه دیروز امروز پس فردا به چه درد این مملکت میخوره... (251206)
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۲
برادر من کشور را نمی شود بین اوصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کرد ملاک باید ، تخصص، تعهد و دیانت باشد ، حالا هر کسی بود ، بود (251221)
ماهور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۰:۴۷
اینا دارند خودشون رو می کشند تا مثلا و در خیالات باطل و خامشان خاتمی و هاشمی رو خراب کنند ، اما هنگامی که می بینند اقبال جامعه به این دو بزرگوار هر روز بیشتر از دیروز است کنترل اعصاب خود را از دست می دهند و با استفاده از شیوه های ناجوانمردانه و دروغ گفتن سعی در پیشبرد اهداف ضد ملی خود دارند (251207)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۰:۵۷
تولید کنندگان لوازم ماهواره باید ازاقای ضرغامی و مجریانش بخصوص مجری شناسنامه تقدیر و تشکر کنندکه با عث رونق تولید کارخانه لوازم مذکور شدند (251209)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۳:۲۵
وقتي که معلم و پير و مرشد اينها، آن باشد، اينها هم بهتر از آن نخواهند شد! پس، توقع و انتظار ما بيخود است. (251224)