به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۸۰۶۷
تلاش محافظه کاران برای دوئل یارانه ای روحانی با روحانی

روحاني قربانی میراث احمدی‌نژاد می‌شود؟

گروه اقتصادی: رسانه‌های محافظه‌کار، حسن روحانی را به حضور در یک میدان دوئل تشویق می‌کنند و در حال تلاش برای مهندسی افکار عمومی درراستایی هستند که هر چه مقدار کسانی که از گرفتن یارانه انصراف می دهند کم تر باشد پس میزان محبوبیت روحانی کم تر است.
روحاني قربانی میراث احمدی‌نژاد می‌شود؟
به گزارش سايت خبري تدبير، دوئلی در زمینی که احمدی‌نژاد برای حسن روحاین به ارث گذاشت؛برگزاری ناقص هدفمندی ،تورم فلج کننده،کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و ده‌ها معضل دیگر ناشی از اشتباه‌هاي دولت گذشته در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها. تشکیل ستاد پنهان «بلی به یارانه» در مقابل کمپین علنی« نه به یارانه»، بازی جدید این روزهای رسانه‌هاي محافظه کار برابر دولت یازدهم است.

مهمترین خبری که این روزها میان مردم رد و بدل مي‌شود موضوع یارانه‌هاي نقدی و نحوه ثبت نام برای دریافت یارانه است. اما ماجرای انصراف از دریافت یارانه و کنار رفتن آن دسته از افراد متمولی که توانایی مالی دارند به یک باره در روزهای بعد از تعطیلات نوروز همگانی شد. در روزهای گذشته مخالفان دولت مردم را تشویق به ثبت نام و عدم انصراف از دریافت یارانه‌ها مي‌کنند. در واقع گویا ستادی برای «بلی به یارانه» راه اندازی کرده اند.

بازی دوگانه ای که با تشکیل ستادی تحت عنوان «بلی به یارانه» درعین حمایت از دولت برای انصراف مردم از دریافت یارانه ها، آغاز شده و ادامه دارد. صدا و سیمای ضرغامی نیز که درباره نحوه ثبت نام دریافت یارانه نقدی تبلیغات دیرهنگامی را شروع کرد، در روزهای گذشته در آستانه دور دوم هدفمندی یارانه‌ها تبلیغ گسترده ای مبنی بر اینکه «انصراف از دریافت یارانه ها، کمک بزرگی به اقتصاد ملی خواهد بود» را به طور مکرر بازنشر مي‌کند.پخش زیرنویس متعدد و پخش مکرر و جهت دار سخنان رئیس جمهوری در مورد انصراف از یارانه موضوعی است که به وفور این روزها در صدا و سیما منتشر مي‌شود.

اما موضوع قابل توجه در میان این تبلیغات برای عدم دریافت یارانه چیست؟ صداو سیما ضمن تلاش برای ثبت شعار «انصراف از یارانه» به نام رئیس جمهوری، درصدد است تا محبوبیت روحانی را با «تعداد انصراف دهندگان از یارانه» ارزیابی کند. درحالی که در کنار این حجم از تبلیغات برای انصراف از یارانه دربرنامه‌های تلویزیونی، تصاویری از صف ثبت‌نام‌کنندگان و پرکردن فرم یارانه‌ها پخش می‌شود.این در حالی است که طبق نظر رئیس جمهوری، ثبت نام هر شهروند ایرانی برای یارانه، حق مسلم آنان است.

ربط سنجش محبوبیت رئیس جمهوری با ثبت نام کردن یا نکردن مردم برای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی است که هشت ماه از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مي‌گذرد که حسن روحانی با نزدیک به 19 میلیون رای پیروز آن انتخابات شد. با واریز سی و هشتمین یارانه نقدی 45 هزار تومانی فروردین سال 93، در مجموع طی 40 ماه گذشته و همزمان با واریز 38 مرحله یارانه نقدی در مجموع 144 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است و پرونده اجرای فاز اول یارانه‌ها برای همیشه بسته شد.

این تلاش علیه دولت درحالی است که پروژه «هدفمندی یارانه ها» یک پروژه ملی محسوب مي‌شود. این پروژه ملی، قرار بود در دولت گذشته انجام شود اما با مخالفت مجلس و به همراه شرایط وخیم اقتصادی برای دولت یازدهم به ارث گذاشته شد. نمایندگان محافظه کار مجلس نهم معتقد بودند دولت محافظه کار محمود احمدی نژاد توان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را ندارد.آنان نگران بودند اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط احمدی نژاد مانند فاز اول تورم را میزان غیر قابل تحملی بالا ببرد.

در میان این دوئل رسانه ای میان یارانه بگیران و دولت روحانی بر سر میراث احمدی نژاد در شرایطی است که اخیرا صندوق بین المللی پول طی گزارشی اعلام کرد نشانه‌هاي ثبات در اقتصاد ایران دیده مي‌شود. صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد ایران نشانه‌هاي ثبات را نشان مي‌دهد و در سال 2014 - 2015 به مرحله رشد منتقل مي‌شود. در سال‌هاي دولت محافظه کار احمدی نژاد رشد 11 درصدی اقتصاد ایران تا منفی 2 درصد پایین آمد. صندوق بین المللی پول در گزارش همچنین خود اضافه کرده است از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 تاکنون برخی از نشانه‌هاي ثبات در اقتصاد ایران بروز کرده است.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۲:۴۱
میگم کلا این صدا و سیما باید چیکار کنه که شماها دست از سرش بردارید؟؟؟ (218159)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۷:۵۴
صدا و سیما همین که ساکت بشینه واسه همه بهتره. (218259)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۲:۴۴
ا میخوان 8 سال مردم رو تو فشار بزارند بعد بگن تقصیر احمدی نژاد بوده امیدوارم روحانی کاری نکنه تا اونایی که بش رای دادند فردا بیان تو خیابون بگن .... (218161)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۸:۰۵
مشکلات اقتصادی دقیقا مربوط به دوره احمدی نژاد هست و دولت نهم و دهم طوری اقتصاد این مملکت رو به ویرانه تبدیل کرده که باید 20 سال زحمت بکشیم تا برسیم به نقطه قبل از احمدی نژاد. فقط طلب پیمانکاران که احمدی نژاد برای این دولت باقی مانده و دولت روحانی باید به پیمانکاران بپردازد را حساب کنید خواهید فهمید چند برابر بودجه عمرانی کشور است. (218263)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۸:۲۳
اقای محترم من سالهاست فهمیدم امیدوارم شما هم اینو بفهمی اقای احمدی نژاد هم میگفت دولت قبلی خراب کاری کرده اقای روحانی هم همینو میگه و این داستان گویا حالا حالاها ادامه داره حرف من اینه که اگه میتونه درستش کنه اگر هم نمیتونه ...افتاد حالا؟ (218266)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۸:۰۹
قبلا وقتی صحبت از ارزانی بود پیرمردها می گفتند قبل از انقلاب الان میگن قبل از احمدی نژاد. چون قبل از احمدی نژاد نون لواش بود 25 تومان شد 125 تومان، خونه بود متری 750 هزار تمان شده 2.5 میلیون تومان، پراید بود 7 میلیون شده 19 میلیون دلار بود 900 تومان شده 3 هزار تومان و.... این گندی که دولت نهم و دهم به اقتصاد زده رو روحانی که هیچ ده تا مثل روحانی هم بیایند نمی توانند 4 ساله درشتش کنند. (218265)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۴:۲۷
کسی میدونه ضرغامی کی عوض میشه وچه کسی جانشین ایشون رو انتخاب میکنه (218195)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۴:۵۵
احمد ی نزاد برای همیشه خراب کرد (218210)