به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۰۴۵۲۵

انتقال آب خوزستان به بوشهر منطقی نیست

گروه جامعه:‌ رييس انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان نسبت به اقدام وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب خوزستان به بوشهر واکنش نشان داد و این موضوع را اقدامي بر ضد امنيت ملي خواند.
انتقال آب خوزستان به بوشهر منطقی نیست
خالد ربيعي در واکنش به این اقدام وزارت نیرو اظهار کرد: فعالان محیط زیست بارها مخالفت خود را با طرح انتقال آب از رودخانه نيمه جان و خشک زهره به دشت ليراوي بوشهر به دلیل آسیب‌های زیست محیطی که این اقدام برای اکوسیستم حوضه رودخانه زهره دارد، اعلام کرده‌اند و تا توقف نهايي اين طرح بر اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
 
وی افزود: سال گذشته و با گسترش دامنه اعتراضات مردم خوزستان نسبت به اجراي اين طرح، وزير نيرو طي سفري که به خوزستان داشت، دستور توقف پروژه انتقال آب به دشت ليراوي را داد اما حالا در کمال تعجب زمزمه‌هایی مبنی بر عمليات اجرایی اين طرح به گوش می‌رسد که از نگاه ما این انتقال منطقی نیست. ربیعی تصریح کرد: اين اقدام غيرمنطقی وزارت نيرو كه بر خلاف سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم ‌رهبري در حوزه محيط زيست و همچنين قانون اساسي است، تبعات اجتماعي به دنبال دارد و به نظام و امنيت ملي ضربه وارد خواهد کرد.
 
وی عنوان کرد: بنابراین لازم است استاندار خوزستان به عنوان رييس شوراي تامين استان نسبت به اين موضوع واكنش نشان داده و دستور تعطيلي این پروژه را صادر كند. ربيعي با بیان اینکه موضوع انتقال آب بین حوضه‌ها در تمام دنیا منسوخ شده است، ادامه داد: طرح انتقال آب از خوزستان به دشت ليراوي بوشهر در حالي است كه 22 هزار هکتار اراضی در پائین دست رودخانه زهره در هندیجان خشک شده و با اين انتقال، اين ميزان به حدود 50 هزار هكتار خواهد رسيد كه قطعا این مساله استان و كشور را با بحران معيشتي و اجتماعي مواجه خواهد کرد.