به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۰۵۱۴۲
اختلافات در پارلمان عراق آشوب سیاسی است

العبادی: روند اصلاح دولت ادامه دارد

گروه بین الملل: نخست وزیر عراق تأکید کرد که روند اصلاح و فعالیت دولت کنونی در این کشور همچنان ادامه دارد تا فرصت دیگری به پارلمان برای تصویب کابینه جدید داده شود.
العبادی: روند اصلاح دولت ادامه دارد
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، به دنبال برکناری سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق از سوی نمایندگان معترض، وی و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نشست ویژه‌ای را برگزار کردند و به بررسی بحران سیاسی کنونی پرداختند. العبادی در این نشست از سیاستمداران خواست صبر پیشه کرده و فرصت بدهند که مذاکرات کنونی ادامه داشته باشد تا در روند اصلاحات اختلال ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: روند اصلاح و فعالیت دولت کنونی در این کشور همچنان ادامه دارد تا فرصت دیگری به پارلمان برای تصویب کابینه جدید داده شود. العبادی خطاب به مردم عراق گفت: به دلیل تعارض منافع و تناقض دیدگاه‌ها کشور ما در خطر قرار دارد. اصلاحات در سایه دودستگی‌ها اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: روند اصلاح و تغییر ادامه خواهد داشت. اگر اعتراضی نسبت به برخی از اسامی وجود دارد باید بگوییم که عراق پر از افراد لایق و شایسته‌ای است که آماده خدمت به وطن هستند. ما افراد دیگری را جایگزین افراد نالایق می‌کنیم تا تغییرات مطلوب انجام شود. ما نمی‌توانیم فعالیت وزارتخانه‌ها را به تعطیلی بکشانیم.

العبادی گفت: دودستگی‌ها در پارلمان ربطی به اصلاحات ندارد بلکه تنش و آشوب سیاسی است که عراق را به سمتی نامشخص پیش خواهد برد. العبادی گفت: امکان ندارد ما تسلیم تنش‌ها، دودستگی‌ها و اختلافات و کشاندن کشور به سمتی نامشخص و سقوط در پرتگاه شویم.

العبادی در سخنان خود گفت: اختلافات در داخل پارلمان موجب تعطیلی آن شد. اصلاحاتی که ما خواهان اجرای آن شدیم برای پیشبرد عملکرد دولت بود نه تعطیلی آن. هدف ما کمک به حل بحران مالی و اقتصادی است که متوجه کشورهای صادرکننده نفت شده است.

وی گفت: ما نباید در فضای کنونی کشور را در خلأ سیاسی رها کنیم چراکه با جنگ روبرو هستیم. ادامه اختلافات در داخل پارلمان و عدم توافق با اصلاحات وزارتی به تعطیلی فعالیت دولت می‌انجامد و بر روند عملیات نظامی تأثیر می‌گذارد. پارلمان عراق در پی افزایش اختلافات و تنش‌ها روز پنجشنبه رأی به برکناری سلیم جبوری داد و عدنان الجنابی را به عنوان رئیس موقت پارلمان انتخاب کرد. سلیم جبوری نیز با برکناری خود مخالفت کرد و آن را غیرقانونی دانست. وی نسبت به نتایج فاجعه‌باری که در نتیجه برخوردهای نسنجیده پیش خواهد آمد، هشدار داد.
مرجع : ایسنا