به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۱۴۷۴۰
در اولين جلسه هیات دولت

قرائت سوگندنامه منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید

همواره از دروغ بپرهیزم؛ به شعور و افکار عمومی احترام بگذارم
گروه سياسي: در اولین جلسه هیات دولت یازدهم به ریاست حجت الاسلام دکتر حسن روحانی «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» قرائت شد. متن این منشور به شرح ذیل است:
قرائت سوگندنامه منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید
1- خداوند را در همه حالات ناظر بر اعمال و رفتار خویش و مسئولیت را امانتی الهی بدانم.
2- همه آحاد مردم ایران را از همه اقوام و مذاهب الهی و بدون توجه به تفاوت‌های فردی، جنسیتی و گروهی، محترم بشمارم و از حقوق، حریم خصوصی، حیثیت و شرافت آنان پاسداری کنم و در استفاده از تمام سرمایه‌های انسانی کشور بکوشم.
3- هدف اول من تامین مصالح پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و در صورتی که بین منافع فردی حزبی، سازمانی، قومی و حرفه‌ای من با مصالح ملی تضادی باشد، از منافع خود بگذرم و مصالح ملی را مبنای تصمیم قرار دهم؛ در تمام تصمیمات و اقدامات خود، سیاست‌های کلی نظام (ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری)، برنامه‌های توسعه، قوانین و اولویت‌های اعلام شده از طرف رییس‌جمهور را مد نظر قرار دهم.
4- اندیشه‌ام در مدار اعتدال، تصمیماتم بر مبنای تدبیر و رفتارم در چارچوب قانون باشد و از تندروی، شتاب‌زدگی و خودسری بپرهیزم.
5- همواره از دروغ بپرهیزم؛ به شعور و افکار عمومی احترام بگذارم؛ از دست‌کاری در اطلاعات و یا ارایه اطلاعات به گونه‌ای که موجب فریب دیگران به ویژه مسئولان عالی نظام شود به شدت پرهیز کنم؛ به عنوان امین نظام جمهوری اسلامی، اطلاعات و اسرار نظام را حفظ نمایم؛ چه در زمان مسئولیت و چه بعد از آن رازدار باشم.
6- در تمام تصمیمات و اقدامات خود جویا و پذیرای نقد و نظر دیگران باشم، مسئولیت خطاهای خود را بپذیرم؛ برای دیدگاه مخالف و انتقاد، ارزش قائل باشم و خود را مقید به گزارش‌دهی منظم به رییس‌جمهور و مردم بدانم.
7- نگاه و هدف خود را به سازمان تحت مدیریت خود محدود نکنم، بلکه تعاملات بین سازمانی و هم‌افزایی های فراسازمانی را مدنظر قرار دهم. در این راه به ویژه با وزارت‌خانه‌های هم‌گروه، فراتر از منافع سازمانی و با هدف دستیابی به اهداف ملی همکاری مؤثر داشته باشم.
8- مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری قرار دهم و نزدیکان سببی و نسبی من در انتصابات از هیچ امتیاز و تقدمی برخوردار نباشند.
9- مدیران زیردست خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر و بلند رتبه‌تر آماده کنم و کارکنان خود را به مثابه سرمایه‌ای بپندارم که بهره‌وری و بالندگی آن‌ها بر عهده من است.
10- نظرات تخصصی مدیران قبلی، کارمندان، منتقدان و مشاوران مستقل خود را جویا شوم و به آن توجه ویژه کنم.
11- حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم، شفافیت اطلاعاتی را مبنای عمل قرار دهم؛ در ارایه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانه‌ها فعالانه و با رویکرد مثبت عمل کنم و در این مسیر با نظام اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ عمل کنم.
12- سرمایه‌های هستی چون انرژی، محیط زیست و نیروی انسانی را سرمایه‌های تمام بشر دانسته، در حفظ، کاربرد درست و بهسازی آنها کوشش کنم و این سرمایه را همچون میراثی بپندارم که از گذشتگان به ما رسیده است و چون امانتی بپندارم که باید به آیندگان برسانیم.
13- هرگاه به این جمع‌بندی برسم که توان لازم برای انجام مسئولیت را از دست داده‌ام مراتب را به رییس‌جمهور اعلام کنم و زمانی که می‌خواهم سازمان تحت مدیریت خود را تحویل مسئول بعدی دهم، تمام اطلاعات و تجربیات خویش را به جانشین خود منتقل کنم.
من در پیشگاه قرآن کریم و در برابر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به خداوند قادر متعال سوگند می‌خورم که همواره در دوران مسئولیت خود به منشور اخلاقی دولت «تدبیر و امید» متعهد باشم و همه توان خود را در راه ایفای وظیفه‌ام بکار گیرم.

۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۰:۲۴
رییس جمهورم را دوست دارم...و چه حس زیباییست دوست داشتن رییس جمهور کشورخود...سال ها بود که این حس را تجربه نکرده بودم... (113269)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۰۳:۵۸
امیدوارم ٤ سال دیگر هم همین حس را داشته باشی (113497)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۰:۵۹
خداوند این دولت اصلاح طلب معتدل را پیروز و سرافراز بگرداند
آمین (113287)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۰۲
دوستان همین اول کار صداوسیما بین وزرا با تبعیض کار می کنه! از این به بعد مقایسه کنید کیفیت و کمیت برنامه هایی که از وزرایی مانند بهداشت رو با وزیر علوم .
صداوسیما اصلا دلسوز و خیرخواه دولت و ملت نیست. به همین خاطر از چشم ملت افتاده (113292)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۰۷
امید موفقیت در تدبیرو رسیدن به اهداف (113298)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۰۷
دکتر روحانی باید به ضرغامی تذکر بده که روش رو تغییر بده و مردمی عمل کنه!از این به بعد سنگ اندازی صداوسیما شروع میشه و نقش دایه مهربانتر از مادرو برا ملت بازی خواهد کرد و با گزارش های کذایی که نخ نما شده از مشکلات دانشجوها و ... خواهد گفت.بدم میاد (113299)
عصاره الانتوئین
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۲۸
13موردی که احمدی نژاد به باد داد. (113317)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۲۹
خدا قوت وموفق باشید .الحق که دولت تدبیر وامیدی . کابینه ژنرالهای سرفراز .من چندروزی است که با گردنی افراشته ،امیدی مضاعف ، وباافتخار درکوچه ها و خیابانهای شهرم قدم میزنم .دیگر سربه زیر ومایوس وسرافکنده نیستم،زخمی هم که نمایندگانم با ندادن رای به محمدعلی نجفی بردهانم زدند مقداری التیام یافته اما از یادرفتنی نیست .حالا با نشاط بیشتر ومصمم تر درکلاس درسم حاضر ودرس ها را زیباتر ودلنشین ترازگذشته به دانش آموزانم می آموزم .ازراهی دور و ودرگوشه ای دورافتاده درایران بزرگ بردستان شما بوسه میزنم وبه درگاه خدای بزرگ برایتان دعامیکنم . (113318)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۳۵
روحانی به یکی از قولهای خودش عمل کرد: قول به مردم آذربایجان در سفر تبلیغاتی به ارومیه

دکتر روحاني تصريح کرد: در اين جلسه همچنين با توجه به قولي که به مردم داده بوديم در خصوص درياچه اروميه نيز تصميماتي اتخاذ شد و مقرر گرديد کارگروهي زير نظر وزير نيرو به عنوان «کارگروه نجات درياچه اروميه» مسائل و مشکلات اين درياچه را بررسي و گزارش آن را در جلسات آينده به دولت ارائه دهد. (113321)
پزشکپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۲:۱۸
از درکاه ایزد منان ارزو دارم که در خدمت به مردم اعم از اشتغال جوانان ..معیشت مردم ... موفق وسربلند باشید ودعای خیر مردم بدرقه راهتان باد (113348)
تبریز
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۲:۵۵
آرزوی موفقیت دارم (113368)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۲۸
عالیه. ممنونیم (113380)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۳۳
خلاصه ی کلام
سوگند بخوریم همه چه وزیر و غیر وزیر
مثل احمدینژاد نباشیـــــــــم. . . . . (113388)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۴۸
چقد هم که سوگند برای بعضی ها ارزش دارد.نمونه اش رو اقای توکلی در صحن مجلس اثبات کرد.توبه گرگ مرگه . (113398)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۰۰:۰۵
اميدوارم روحاني همينطور كه محكم شروع كرده است محكم روي خواسته ها و مطالبات مردم بايستد و اقتصاد و هنر و سياست دچار تغييرات مطلوب مردم بشود ان شا الله.

روحاني دفاعش از زنگنه خيلي به دل نشست و نگذاشت اين وزارتخانه حساس رو افراطي هاي مجلس روش اعمال سليقه بكنند،اميدورام هر روز با اقتدار و صلابتي كه اون روز در مجلس نشون داد پيگير خواست اكثريت مردم باشد (113407)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۰۰:۴۱
صحبتی از فتنه در این میثاق نامه نیست! شریعتمداری فردا دق خواهد کرد! (113422)