به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۴۹۹۷

70 داوطلب‌ایرانی برای سفري بی‌بازگشت!

گروه علم و فناوری: بر اساس اعلام شرکت هلندی Mars One، بیش از 165 هزار درخواست برای سفر بی بازگشت به مریخ تاکنون به ثبت رسیده است.
 
پروژه سفر بی بازگشت به مریخ شامل انتقال تجهیزات و چند مریخ نورد برای احداث پایگاه اولیه جهت استقرار نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ است. گروه نخست، متشکل از چهار زن و مرد از قاره‌های مختلف جهان، پس از انتخاب و گذراندن دوره‌های نهایی آموزش تا سال 2023 راهی سیاره سرخ خواهند شد. بدلیل نبود فناوری‌های مورد نیاز برای انجام سفر بازگشت از مریخ، هزینه‌های بالای سفر و مشکلات تأمین سوخت، داوطلبان نهایی بلیت یکطرفه‌ای بسمت مریخ دریافت خواهند کرد!

با وجود عدم امکان بازگشت به زمین، تا ماه آگوست 2013 (مرداد ماه) بیش از 165 هزار درخواست ثبت شده است و استقبال متقاضیان از این طرح چشمگیر عنوان شده است. هزینه ثبت نام اولیه 25 دلار است که بر اساس وضعیت اقتصادی کشور، افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. از ایران نیز تاکنون هشت داوطلب مرد و یک داوطلب زن سفر بی‌بازگشت به مریخ موفق به «ثبت نام قطعی» شده‌اند که البته این تعداد محدود، کل داوطلبان ایرانی را شامل نمی‌شود. «باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان اواخر سال گذشته از درخواست حدود 70 ایرانی برای ثبت نام در سفر بی بازگشت به مریخ خبر داده بود.
مرجع : ایسنا

قاسمی بجد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۶:۱۳
ای بابا !
چطور ما نفهمیدیم؟
چطور میشه ثبت نام کرد ؟؟؟؟؟ (116890)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۱:۵۰
لااقل اونجا آدم قیافه ی بعضی ها را نمیبینه! (117070)
منخ
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۰:۵۵
گل گفتی (117203)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۷:۱۲
با این اوضاع مثل اینکه اونجا بهتر باشه و بهتر از اونم بدونم بازگشت شه ! (116909)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۰۱
برو ، ولی برگرد و به وطنت خدمت کن :دی (117122)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۸:۲۸
بريم ديگه برنگرديم...
خدا نكنه. (116940)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۱۹:۲۲
واقعا که! اینها دیگه دغدغه ی دیگه ای ندارند فقط مونده مریخ! (116977)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۱۳
دوست عزیز زمین دیگه جای موندن نیست. (117088)
ج ن
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۰:۱۶
بله ديگه وقتي با هشتاد هزار تومن ثبت نام ميكنند هركي باشه دلش ميخواد بره ! فكر ميكنيد تو ايران با هشتاد تومن تا كجا ميشه رفت . اونا ميبرند كره مريخ ! (117002)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۵۶
عزیز من! 25 دلار هزینه ثبت نام اولیه است. شما اگه بخواین یک بلیط خطوط هواپیمایی متوسط هم بگیرید باز هم خیلی گرون در میاد اونوقت با فضاپیما با 25 دلار بری مریخ!!!؟؟؟ (117176)
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۲:۱۲
من خواستم از ایران ثبت نام کنم منتها ایران تحریم بود و متاسفانه نتونستم به عنوان یک ایرانی ثبت نام کنم احتمالا این ده نفر با تابعیت دیگر ثبت نام شدن (117086)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۰:۴۱
مریخ گشت ارشاد هم داره؟ (117191)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۱:۰۲
رفتين سلام منم به مريخ برسونيد بگين زمين با اين همه انسان بازم خيلي تنها است تو از همين اولش فكر خودت باش خيلي به اين ادمها رو نده نابودت كنن (117214)
مريم
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۲:۰۵
اي ستاره ها كه از جهان دور .................گوشتان اگر به ناله من آشناست از سفينه اي كه ميرود به سوي ماه اززمين فتنه گر حذر كنيد پاي اين بشر اگر به آسمان رسد روزگارتان چو روزگار ما سياست. (117237)