به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۴:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۵۷۵۴
کاخ سفید:اسد مسئول حملات شیمیایی است

حمله آمریکا به سوریه هشداری برای ایران است

گروه بین الملل: یک مقام کاخ سفید با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران در ادعایی بی‌اساس مدعی شد که حمله آمریکا به سوریه این پیام را برای مقامات ایرانی می‌فرستد که نباید به راحتی در صدد تولید سلاح هسته‌یی باشند.
حمله آمریکا به سوریه هشداری برای ایران است
رییس ستاد مشترک کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با برنامه "با مطبوعات ملاقات کنید" شبکه خبری ان بی‌سی با بیان اینکه "کسی در اطلاعات به دست آمده تردید ندارد" گفت که این اطلاعات مبنای تصمیم باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا برای مقصر خواندن بشار اسد رییس جمهور سوریه در حملات تسلیحات شیمیایی 21 اوت است. دنیس مک‌دانو مدعی شد که چنین اقدامی فرصتی را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد تا جسورانه با ایرانیان برخورد کند. وی مدعی شد: اینکه کنگره آمریکا چه پاسخی به این سوال می‌دهد نه تنها با دقت در دمشق، بلکه در تهران و در حزب‌الله لبنان دنبال می‌شود. این مقام کاخ سفید در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد: به عقیده من دانستن اینکه دقیقا چه اتفاقی در تهران در حال وقوع است دشوار است، ولی ما می‌دانیم باید در برقراری ارتباط با آنها بسیار صریح عمل کنیم. وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: این فرصتی است تا مطمئن شویم که آنها درک می‌کنند که آزادی عمل بیشتری ندارند و نمی‌توانند برای بدست آوردن تسلیحات هسته‌یی که کل منطقه را دچار بی‌ثباتی می‌کند، دوستان و متحدانمان را تهدید می‌کند و در نهایت تهدیدی برای ما است تلاش کنند.

اسد مسئول استفاده از تسلیحات شیمیایی است
وی در ادامه مدعی شد: عقل سلیم حکم می‌کند که دولت سوریه مسئول حملات شیمیایی 21 اوت در دمشق باشد.
رییس دفتر کاخ سفید در راستای تلاش‌های دولت واشنگتن برای آغاز اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرد که این اقدام محدود و با هدف "کاستن از توانایی‌های بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه برای جلوگیری از تکرار حملات وحشتناک این‌چنینی" انجام خواهد گرفت.در همین حال، وی اعلام کرد که از خطرات اقدام نظامی علیه سوریه آگاه است و می‌داند که این اقدام ممکن است آمریکا را به میانه جنگی داخلی بکشاند و هم‌پیمانان واشنگتن همچون اسرائیل را با تهدیداتی مواجه سازد. وی گفت: آمریکا در این زمینه با دقت تمام برنامه‌ریزی می‌کند و ما برای همه چیز آماده هستیم.مک‌دونو اعلام کرد، مواد شیمیایی که در حمله به حومه دمشق استفاده شد، توسط موشک‌هایی شلیک شده که در اختیار دولت اسد قرار دارد.وی ادامه داد: ما تصاویر ویدیویی را ملاحظه کردیم که همه آن یک نتیجه معقول و منطقی را به دست می‌دهد و آن این که دولت اسد مسئول انجام این حملات بوده است.

گفتنی است کنگره آمریکا پس از یک ماه تعطیلی تابستانی، امروز (دوشنبه) دوباره تشکیل جلسه داده و بدون وقفه به بحث و رای گیری برای صدور یک قطعنامه می‌پردازد که احتمالا به باراک اوباما اجازه حمله به سوریه را خواهد داد.

۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۸
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو، آنچه به جایی نرسد فریاد است. (124144)