به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۶۴۷۳۹

بازداشت تعدادي از معلمان در اعتصاب صنفی

گروه جامعه: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، اعلام كرد كه ده‌ها تن از معلمانی که در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه در اعتصاب معلمان شرکت کرده بودند از سوی نیروهای امنیتی احضار، بازجویی و یا بازداشت شده‌اند.
بازداشت تعدادي از معلمان در اعتصاب صنفی
اين شورا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: احضارها تقریبا در تمام استان‌های فعال در تحصن صورت گرفته است. دست کم تاکنون ۳۰ فعال صنفی از جمله اسکندر لطفی بازرس شورای هماهنگی احضار و بازجویی شده‌اند و بیش از ۵۰ نفر پیام تهدید دریافت نموده‌اند و از روز یکشنبه تاکنون دست کم ۱۲ معلم بازداشت شده‌اند. این اطلاعیه می‌افزاید که محمد رضا رمضانزاده دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی و ۵ عضو این تشکل نیز دستگیر شده‌اند. در استان خوزستان نیز پیروز نامی و علی کروشات بازداشت شده‌اند. مصطفی رباطی و حسن جوهری از شیروان، محمدعلی زحمتکش فعال صنفی از شیراز، امید شاه‌ محمدی از دیواندره و محمد کرد و فاطمه بهمنی فعال صنفی از اراک نیز از جمله دستگیرشدگان هستند. اعتراض به مواردی چون پایین بودن حقوق و دستمزد، پولی سازی آموزش، گرانی و تورم و زندانی کردن معلمان از جمله علل اعتصاب دو روزه معلمان اعلام شده است.
 
با این حال فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان كه عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است، «فراخوان تحصن در مدارس را ساختارشکنانه» توصیف کرده و تحصن معلمان را به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد چالش برای امنیت داخلی ربط داده و از معلمان خواسته بود: «به دلیل حساسیت شرایط موجود و احتمال بهره‌برداری جریانات و رسانه‌های معاند نظام از هرگونه اقدام اعتراضی که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم آورد خودداری نمایند و با حضور شاداب خود در کلاس‌های درس و با ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه ویژه خود نزد تمامی اقشار و جامعه بتوانیم مطالبات و خواسته‌های به حق فرهنگیان عزیز را از مسیرهای قانونی پیگیری نماییم.»

توييت محمود احمدي‌نژاد
اما محمود احمدي‌نژاد در توييتي نوشت: جامعه فرهنگی و معلمان کشور ؛ نجیب، دلسوز و فداکار هستند و تا کارد به استخوان آنها نرسد ؛ حرفی نمی زنند و کاری نمی کنند. مقامات کشور در برابر آنان گوش شنوا داشته باشند.