به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۶۷۹۷

رنگ‌آمیزی نارنگی‌ برای عرضه نوبرانه‌!

گروه اقتصادی: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران حدود یک ماه قبل از تغییر رنگ میوه‌ها و در صورتی که قند میوه کامل و طعم آن بازار پسند باشد بخشی از محصول را برداشت می‌کنند و با عملیات سبززدایی با گاز اتیلن میوه را به رنگ‌ می‌آورند که البته این اقدام ارزش غذایی میوه مرکبات را تغییر نمی‌دهد.
رنگ‌آمیزی نارنگی‌ برای عرضه نوبرانه‌!
محمدتقی شکوهی اظهار کرد: عملیات سبز زدایی با گاز اتیلن، صرفا با تجزیه رنگدانه‌های سبز کلروفیل در پوست میوه، رنگ آن را به نارنجی یا زرد تغییر می‌دهد و طعم، مزه، اسید، قند و ویتامین ث و در مجموع ارزش غذایی میوه مرکبات را تغییر نمی‌دهد. وی به حجم بالای تولید مرکبات در استان مازندران اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دو میلیون و 200 هزار تن مرکبات از باغات این استان برداشت شود. شکوهی با تاکید بر برداشت نارنگی بعد از حدود 10 درصد تغییر رنگ و برداشت پرتقال پس از 90 درصد تغییر رنگ میوه اظهارکرد: نگهداری میوه در انبار با رعایت اصول صحیح انبارداری و عرضه تدریجی به بازار تا ایام نوروز و حتی بعد از آن ضروری است. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به باغداران توصیه کرد از آغاز مهر ماه برای نارنگی‌های اونشو و از اوایل آبان ماه برای پرتقال تامسون برنامه‌ریزی دقیق جهت بازاریابی اعمال کنند.
مرجع : ایسنا

دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۲:۳۴
مثل رنگ كردن پرنده‌ها نه؟ البته آدم‌ها رو هم اينطوري رنگ مي‌كنند، بعضي‌ها هم خودشون خودشون رو رنگ مي‌كنند ولي بلاخره، بالا بري پايين بياي ماه پشت ابر نمي‌مونه (133503)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۲
همین کارا را میکنن که هیچی مزه نداره (133541)
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۸
8 ساله که لامصب اين ميوه هاي لات و لوت هم بي مصرف شدن، شاخ و شونه ميکشن و فکر ميکنن مردم خس و خاشاکن بهمين دليله که طعم نميدن بخودشون! آب ازشون خوشمزه تره! (133650)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۲۳:۰۴
خاطره ای واقعی از منصور همسایه ما با هم مرور کنیم.
سه سال پیش در اواخر آذرماه که باران داشت به حال زمستانی در منطقه ما می بارید منصور در حالی که یک پلاستیک گوشه دار در دستش بوذد با عجله در حیاط برادرم را زد و گفت مغازه کار دارم و ما در مغازه باز کردیم اومد تا خیس شده و گفت دو شیشه لاک سفید و قرمز می خواهم . پلاستیک پر از پزنده های کوچولویی بود در گوشه ای بیرون مغازه نشست و پرنده ها را مثل میوه ها که در گزارش نوشته بودید رنگ کرد و گفت الان می برم برازجان و در بازار به قیمت خوبی می فروشم تا رنگش هم برود دیگر از من و خریدار اثری نیست.حال میوه هم همینطور است تا ما بفهیم رنگش کرده اند خورده شده و کلی زمان گذشته است (133876)