به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۱۷۲۵۶
مديرعامل باشگاه داماش گيلان:

با رصد داوري‌هاي‌پلي‌آف به سرنخ مي‌رسيد!

گروه ورزشی: مديرعامل باشگاه داماش گيلان گفت: هر پيروزي در ليگ برتر يک و نيم ميليارد تومان ارزش دارد و در چنين شرايطي داوران ما کمترين بهره مالي را از فوتبال دارند
با رصد داوري‌هاي‌پلي‌آف به سرنخ مي‌رسيد!
امير عابديني در مورد بحث‌هاي رخ داده در مورد داوري گفت: ترديد نکنيد مسائلي در فوتبال وجود دارد و ابهام‌هايي بوده و هست اما برايم شگفت‌انگيز است افرادي که به جرم تباني و زد و بند از فوتبال اخراج شدند اکنون بيش از همه هوار و داد مي‌کنند. زماني دکتر سيار در مورد داوري حرف خوبي زد و اي کاش به آن حرفش گوش مي‌‌کرديم اما اکنون همان افرادي که خودشان مورد دارد به عنوان کارشناس در راديو حاضر مي‌شوند. 

وي ادامه داد: علي دايي هم بحثي را مطرح مي‌کند که در واقع يک جمله قانوني است اينکه اگر کسي تاکنون از جرمي در فوتبال خبر داشته و سکوت کرده، در واقع شريک جرم است. عابديني تصريح کرد: همان‌طور که اکنون رويانيان اين حرف‌ها را مي‌زند من هم زماني در حضور حسين عسگري به کفاشيان حرف‌هايم را زدم و گفتم که زد و بند وجود دارد اما کو گوش شنوا. با اين حال معتقدم داوران ما بسيار زحمتکش و سالم هستند و اگر مي‌خواستند فقط انگشت خود را در آلودگي‌هايي که در اطرافشان ايجاد کرده‌ايم فرو کنند اکنون ديگر فوتبال نداشتيم. بستر مخوف شرط‌بندي در فوتبال به راه افتاده است برگزاري پلي‌آف خطرناک هم وضعيت را بغرنج‌تر مي‌کند.

عضو هيئت رئيسه سازمان فوتبال با اشاره به درآمد داوران در فوتبال گفت: ارزش مادي داوران در فوتبال تقريبا صفر است ضمن اينکه ارزش معنوي کار آنها را هم هر هفته زير سؤال مي‌بريم. پس داور چه دلخوشي در اين فوتبال بايد داشته باشد و اگر در باغ سبزي نشان داده شود ممکن است به خاطر شرايط ويژه زندگي داوري لغزش داشته باشد. وي افزود: ارزش بُرد و سه امتياز در ليگ برتر يک و نيم ميليارد تومان است يعني سه امتياز براي تيم سپاهان يک و نيم ميليارد تومان براي پرسپوليس يک ميليارد و 600 ميليون تومان و براي استقلال هم يک ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه برمي‌دارد. البته سه امتياز براي داماش چيزي در حدود 270 ميليون تومان مي‌شود. زيرا کل بودجه ما رقمي در حدود 10 -11 ميليارد تومان است. در چنين شرايطي درآمد داوران از فوتبال‌، ‌حق پخش تلويزيوني، تبليغاتي محيطي و ... چقدر است؟ کدام داور را به عنوان تشويق با تيم ملي به اردوي خارجي فرستاديم؟ کدام تعاوني مسکن را براي داوران ايجاد کرديم؟ ضمن اينکه در کميته انضباطي و کميته استيناف هم گاهي اوقات لجبازي مي‌شود با اين شرايط بايد بگويم زماني براي اقتدار عام فوتبال به کفاشيان راي داديم و اکنون بايد براي بازگشت اقتدار به فوتبال راي‌مان را از او پس بگيريم.

وي در مورد اينکه وجود فساد در فوتبال را قبول دارد يا نه، گفت: قطعا فساد در فوتبال وجوددارد همانطور که در بخش‌هاي ديگر هم ممکن است فساد وجود داشته باشد مگر در آموزش و پرورش ما اين طور نيست و يک کارمند متخلف پيدا نمي‌شود؟‌در فوتبال هم همين گونه است نبايد کار يک فرد فاسد را به حساب کل آن مجموعه گذاشت. مگر در آموزش و پرورش بهترين کار را براي تعليم و تربيت فرزندانمان انتخاب نمي‌کنيم اما ممکن است فردي دچار خلاف شود در فوتبال هم همين گونه است. من حرفم اين است که اگر بخواهند در فوتبال به اين مسائل رسيدگي کنند خيلي افراد بايد جواب پس بدهند از مديران عامل گرفته تا مربيان و بازيکنان. به خود من يک بار پيغام دادند که اگر مي‌خواهيد فلان بازي را برايتان دربياوريم به ميدان آزادي برو و پاکتي را به فردي که در خودرويي فلان شماره است، تحويل بده. پس اين مسائل در فوتبال وجود دارد اما نبايد همه را به يک چشم نگاه کرد.

عابديني در مورد اينکه قهرماني‌هاي تيم‌ها در 12 دوره گذشته چقدر سالم بوده و يا چقدر مشکوک است، گفت: تيم‌هايي که مي‌خواهند قهرمان شوند در پايان فصل اقدامي نمي‌کنند ممکن است در همان سه چهار بازي اول بار خود را ببندند با اين حال بزرگترين مشکل در پلي‌آف‌ها رخ داده است اگر مي‌خواهيد به سرنخي برسيد بهتر است داوري‌ها در پلي‌آف‌ها را يک بار به طور دقيق رصد کنيم. عابديني در مورد اينکه آيا استقلال مي‌تواند چهارشنبه مقابل اف‌سي‌سئول پيروز شود و به فينال برسد، گفت: استقلال در کره بسيار آبرومندانه بازي کرد و بازي خوبي را به نمايش گذاشت. به نظرم در تهران هم مي‌تواند بازي را به مساوي بکشاند و با خلق شگفتي فيناليست شود.
مرجع : فارس