به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۱۷۷۱۲۱

زیبا اسماعیلی آزاد شد+اظهارات زنگنه

زیبا اسماعیلی آزاد شد+اظهارات زنگنه
گروه اقتصادی: سایت ایران نوشت: ​​​​​​​یکی از آخرین خبرهای روز گذشته جنجالی شد و تقریباً همه را شوکه کرد. بازداشت زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت پخش و پالایش که چند خبرگزاری خبر سهمیه‌بندی بنزین را با عنوان منبع آگاه از قول او نقل کردند.
 
 بازداشتی که خیلی طول نکشید و او ساعتی پیش آزاد شد اما این خبر به یکی از مهم‌ترین خبرهای روز  تبدیل شد و در شبکه‌های اجتماعی هم به آن پرداختند. اینکه او پیش از این خبرنگار خبرگزاری فارس بوده یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در اظهارنظر کاربران درباره این موضوع به آن اشاره می‌شود. البته بین آنها کسانی هم هستند که از او دفاع کرده و معتقدند نامش به‌عنوان منبع آگاه نباید از سوی خبرگزاری تسنیم فاش می‌شده است. اینکه امروز سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری بنزین فعلاً متوقف است در بیشتر پرداختن به ماجرای بازداشت زیبا اسماعیلی بی‌تأثیر نبود.
با هشتگ زیبا اسماعیلی اظهارنظرهایی مثل اینها را خواندیم: سیدعلی مجتهد زاده: «دوستان حتماً می‌دانند مطابق قانون مسئولیت انتشار خبر کذب بر عهده خبرگزاری ناقل خبر است و قطعاً بازداشت زیبا اسماعیلی خبرنگاری که خبر سهمیه‌بندی بنزین را به تسنیم داده نافی مسئولیت کیفری خبرگزاری تسنیم در این نشر اکاذیب نیست.»، لیندا: «گفتن که عامل پخش شایعه سهمیه‌بندی بنزین بازداشت شده! از زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت پخش نفتی به‌عنوان منبع خبر نام بردن. تو درسی به نام اخلاق رسانه‌ای که الحمدلله الان مرده می‌خوندیم که خبرنگار منابع خبریش رو لو نمی‌ده، یک خبرنگار حرفه‌ای منابع خبریشو حفظ می‌کنه!»، رضا مشیری: «۶۵ میلیارد تومن ناقابل حاصل دسته گلی که زیبا اسماعیلی به آب داد!»، وینتر هل: «زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت پالایش و پخش، همون‌ منبع آگاهی که سهمیه‌بندی بنزین رو افشا کرد و زمینه ساز انتقاد مردمی و توقف این طرح بود، بازداشت شد.‌ای بابا... پناه می‌برم به خدا از گرانی ارزاق و بستن دهان افشاگران»، ارتش تک نفره: «پشت پرده ماجرا اگر منبع خبر خانم زیبا اسماعیلی تا این حد مورد اطمینان فارس و تسنیم بود که بدون سند خبر را منتشر کرد پس چرا صدای ایشان را ضبط کرده بود تا به دادگاه ارائه دهد؟!»، احسان: «زیبا‌ اسماعیلی سخنگوی شرکت پخش و پالایش نفت و خبرنگار سابق خبرگزاری‌ فارس به‌عنوان منبع پخش شایعه سهمیه‌بندی بنزین بازداشت شد. از خبرنگاری به کجاها رسید.»، کفشنده: «خانم زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پخش و پالایش مواد نفتی بعد از ظهر شنبه پس از احضار به دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد. شوخیه مگه دروغ بگی بزنی بری نمونی...قابل توجه بعضی‌ها که تهمت دروغ زدن.»
 
واکنش وزیر نفت به دستگیری زیبا اسماعیلی
وزیر نفت درباره خبر دستگیری زیبا اسماعیلی در ارتباط با شایعه سهمیه‌بندی بنزین، گفت: علاوه بر وی، چندین نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.
بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم ختم والده کاظم جلالی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام اخیر سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مصاحبه با خبرگزاری‌ها و اعلام خبر سهمیه‌بندی قیمت بنزین اقدامی خودسرانه بوده است که منجر به بازداشت وی شده؟ گفت: من نمی‌دانم که اصلا علت بازداشت ایشان چه بوده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا علت را از مسئولان قضایی جویا نشده‌اید، ادامه داد: وقتی مقام قضایی برای بازداشت شخصی اقدام می‌کند، ما قانونا نمی‌توانیم از او درباره این بازداشت توضیح بخواهیم. البته تنها ایشان نیست در این ارتباط بازداشت شده و چندین نفر دیگر در این رابطه بازداشت شده‌اند. زنگنه در واکنش به این سوال که برخی‌‌ رسانه‌ها معتقدند که علت بازداشت خانم اسماعیلی، مصاحبه با خبرگزاری‌های تسنیم و فارس و درخواست از این دو خبرگزاری برای انتشار خبر رسمی سهمیه‌بندی بنزین بوده، تصریح کرد: سهمیه‌بندی بنزین اصلا رسمیت‌ نداشته و به طور کلی در وزارت نفت تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است. وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه اگر اثبات شود که خانم اسماعیلی خبر سهمیه‌بندی بنزین را به خبرگزاری‌ها داده، آیا از سوی شما با وی برخورد صورت می‌گیرد؟ گفت: بله، اگر اثبات شود، برخورد می‌کنیم.