به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۸۷۵۵

دادستان ازعوامل آلودگی​هوا شکایت​کند

گروه جامعه:​ نماینده‌ تهران از دادستان کل کشور خواست تا به عنوان مدعی‌العموم از عوامل ایجاد کننده‌ی آلودگی هوا در پایتخت شکایت کند.
دادستان ازعوامل آلودگی​هوا شکایت​کند
مجتبی رحماندوست با اشاره به تشدید آلودگی هوای پایتخت و برخی شهرهای دیگر گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات لازم برای جلوگیری از بروز آلودگی هوا وجود دارد که متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود.بعضا در سطح شهر حضور خودروهای دولتی و حتی اتوبوس‌های دودزا و آلوده کننده هوا مشاهده می‌شود.وی افزود: کارخانه‌ها و عوامل دیگری نیز سموم را در هوا تزریق می‌کنند که برای مقابله با تمامی آلودگی‌ها قانون وجود دارد طبیعتا مردم نمی‌توانند به عنوان شهروند از ماشین‌های دودزا شکایت کنند . در این گونه موارد مدعی‌العموم باید وارد شود و از حق مردم دفاع کند.

این عضو مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد: انتظار می‌رود دادستان کل کشور از طرف کل مردم از خودروسازانی که استاندارد را رعایت نکردند و آلودگی هوا را تشدید می‌کنند شکایت کنند تا شاید با این شکایت جلوی ادامه‌ی کار این دستگاههای تولید کننده‌ی آلودگی هوا گرفته شود.در این شرایط است که می‌توان قدمی در جهت داشتن هوای پاک برداشت.رحماندوست در ادامه به دو نمونه از عوامل ایجاد کننده‌ی خطر برای سلامتی مردم اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آلودگی هوا، ویراژ دادن موتور سیکلت‌ها نیز سلامتی مردم را تهدید می‌کند.موتورسیکلت‌هایی که با رفتار خلاف‌ قانونشان اعصاب مردم را خرد می‌کننند. طبیعتا مردم نمی‌توانند از تک تک موتور سواران شکایت کنند. در این موارد دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کند.

وی افزود: دادستان کل کشور می‌تواند از عوامل تولید کننده‌ی آلودگی هوا مثل خودروسازان تولید کننده‌ی خودروهای فاقد استاندارد شکایت کند. طبیعتا با این رویکرد دستگاهها خود را ملزم به اجرای قانون برای ایجاد هوای پاک می‌کنند.نماینده تهران با تاکید بر این که باید در حد توان از عوامل ایجاد کننده‌ی آلودگی هوا جلوگیری کرد، یکی از این راهها را جلوگیری از تردد خودروهای فاقد استاندارد در سرتاسر کشور عنوان کرد.رحماندوست همچنین با بیان این که تعطیلی مدارس و ادارات راهکار مناسبی برای مقابله با آلودگی هوا نیست، گفت: البته این بدان معنا نیست که اگر هوای شهر به حالت اضطرار کشیده شد، بگوییم که نباید مدارس و ادارات تعطیل شود بلکه بحث بر سر آن است که اجازه ندهیم وضعیت آلودگی هوا به حالت اضطرار برسد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۹
ببا توجه به اینکه ترافیک شهری از علل اصلی آلودگی شهرهای بزرگ و تهران و کلانشهرهای ایران است در تمام کشورهای درست و حسابی دنیا مخصوصا بنزین را با قیمتی بالا عرضه میکنند تا از آلودگی و ترافیک بکاهند و مردم را مجبور به استفاده از مترو و اتوبوس کنند طوریکه در ترکیه بنزین لیتری 7000 تومان میباشد و در اغلب کشورهای اروپایی نیز بالای 4-5 هزار تومان است که نسبت به درآمد مردم آنجا هم کاملا بالاست و در تمام کشورهای اروپایی و استرالیا دولتها حتی با وضع مالیات قیمت بنزین را بالا نگه میدارند پس ما دو انتخاب داریم:
- شرایط فعلی که مختص ایران است یعنی بنزین (لیتری 400-700 متوسط 550 تومان) ارزانتر از ابمعدنی( هر نیم لیتر 500 تومان! )که باعث ترافیک وحشتناک بخصوص خودروهای تک سرنشین بیماریهای قلبی و سرطان حاصله از این بنزین سوزی ( بخوانیم دلار سوزی ) در خود مردم میشود ( یعنی دلار بسوزانید و خود را بیمار هم کنید! )
- ارایه بنزین با قیمت واقعی که در اکثریت کشورهای دنیا رایج است همزمان با تقویت ناوگان عمومی که باعث کاهش ترافیک و هوای پاک و سلامت مردم خواهد شد.

حالا الکی منفی بدهید ولی به قول گالیله این زمین است که به دور خورشید میگردد و نه بر عکس! (153802)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۳۳
ترکیه بنزین لیتری 7000 تومان یعنی جه ؟مگر پول ترکیه تومان است؟اقا ویا خانم عزیز پول ما بسیار بی ارزشه اصلا با پول ما مقایسه نفرمایید (153898)