به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۴۲۲۵۲

مصطفی معین: اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا

مصطفی معین: اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا
گروه جامعه: دکتر مصطفی معین، رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی در انتقاد از وزیر بهداشت نوشت: جناب دکتر نمکی در سفر خود به اصفهان، زبان به انتقاد تند از تحقیقات اپیدمیولوژیک و دستاوردهای پژوهشگران ایرانی باز کرده‌اند! این انتقاد با سخنان قبلی ایشان مبنی بر پیشتازی ایران و الگوی جهانی بودن آن در مدیریت بحران کرونا و عرضه واکسن ایرانی در آینده نزدیک از یک طرف و دادن مجوز تولید و عرضه داروهای علفی برای درمان کرونا بدون شواهد علمی و پژوهشی از سوی دیگر و یا اعجاز الهی در کنترل موفق کرونا در ایران چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد! "دو چیز طیره عقل است دم فروبستن، به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی" گلستان سعدی
در فرهنگ فارسی دکتر معین، "طیره" به معنی شرم و آزرم، آزردگی، سبکی و سبکسری آمده است! من طبیبانه عمل به توصیه شیخ مصلح‌الدین سعدی در شعر فوق را برای جناب نمکی تجویز می‌کنم:
۱. "دم فرو بستن، به وقت گفتن": یعنی سکوت نکردن در برابر عدم شفافیت و تاخیر در اعلان ورود کرونا به کشور، قرنطینه نکردن سریع مناطق آلوده‌ای چون قم، عدم قطع فوری پرواز به چین، منع نکردن جدی هر نوع تجمع در عزاداری و شادی، محدودیت در سفرهای شهری و بین‌شهری، اعلام ناگهانی بازگشایی مدارس و..!
۲-. "و گفتن به وقت خاموشی": یعنی در زمانی که مسائل تخصصی مطرح است و دانشمندان و پژوهشگران باید اظهارنظر و یا انتقاد کنند؛ نباید با سر دادن شعار و معرکه‌گیری تولید واکسن، اعجاز الهی در کنترل کرونا، الگوی موفق جهانی ایران در غربالگری کرونا، پیشتازی جهانی ایران در مدیریت کرونا، اعلام طب سنتی بعنوان راه نجات جهان، تماس اروپا برای استفاده از تجربه ایران و... جامعه را دچار اعتماد کاذب، گمراهی و آسیب کنند! این اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا و کشتار گسترده کادرهای پزشکی، پرستاری و عموم ملت و نیز استعفای آقای دکتر ملک‌زاده، معاون دانشمند تحقیقات و فناوری و مشاور محترم وزیر، آقای دکتر نوبخت، نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا، بوده است!
تمامی موارد انتقادی فوق در ویدیوهای متعدد سخنان آقای وزیر و بریده سخنان ایشان که در رسانه‌های مختلف به کرات منتشر شده، آمده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۶:۱۰
وضعیت وزارت بهداشت اسفناکتر ار این حرفهاست دکترجان.
تا معاون جدید بیاد داده برا نمکی تولید کنه ملت گله ای شدن رفت. ضمنا پیدا کنید صورتحساب های ۶۰۰ مبلیون یورو را!
راستی دیدی تا خبر ۶۰۰ میلیون بورو آمد همه آمدند؟ (369943)
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۰۷:۰۳
به نظر من باید باشناسایی بیماران درمان محور عمل کنیم وضمن قرنطینه آنان واطرافیانشان در منزل یا محیط امن دیگر به آنان کمکهای درمانی و معیشتی کنیم و تیمهای سیار پزشکی و بهداشتی درمنزل افراد یا مکانهای مناسب دیگرقرنطینه مرتب سرکشی کنند تا ضمن کمک به درمان آنان واطمینان از رعایت قرنطینه آنان از پخش بیماران وتردد آنان در اجتماع ومراکزدرمانی ومطب پزشکان وتماس دیگر افراد نزدیک به آنان جلوگیری شود درحال حاظر بیماری همه گیر و در خانواده ها بعلت تماسهای نزدیک فامیلی اجباری وتردد بیماران در مراکزدرمانی پخش (369954)
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۲:۲۸
حالا شما که مدیری بفرما بیا مدیریت کن ببینیم می تونی از پس یک ویروس ناچیز بر بیایی ؟!
تنها راه مقابله با این ویروس عمل نکردن به توصیه شما پزشکان و تغییر سبک زندگی بر اساس گیاهخواری و خامگیاه خواری است. بیخود خودتون رو خسته نکنید (369955)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها