به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۴۳۷۹۳

رکوردشکنی یک انیمیشن در گیشه پساکرونایی

رکوردشکنی یک انیمیشن در گیشه پساکرونایی
گروه فرهنگی: دومین قسمت از انیمیشن «خانواده کرودها» رکورد بالاترین فروش در هفته اول اکران را در گیشه پساکرونایی سینما شکست. انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید (The Croods: A New Age) شروعی طوفانی در گیشه پساکرونا داشت و توانست در تعطیلات پنج روزه روز شکرگزاری در آمریکا، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کند.این انیمیشن ۲۵ نوامبر (چهارشنبه ۵ آذر) و با راهبردی متفاوت نسبت به شیوه متداول اکران، روی پرده رفت؛ اگرچه فیلم‌های جدید معمولاً حدود ۹۰ روز روی پرده سینماها باقی می‌مانند، استودیو فیلمسازی یونیورسال پیکچرز در قراردادی جدید با گروه‌های سینمایی بزرگ ای‌ام‌سی و سینه مارک پنجره اکران خود را کوتاه کرد بدین‌معنا که این استودیو از این پس می‌تواند فیلم‌های خود را تنها پس از ۱۷ روز نمایش روی پرده، به سرویس‌های ویدئو به درخواست (VOD) منتقل کند. این تغییر بخشی از تغییرات گسترده‌تر در دل صنعتی است که همچنان از همه‌گیری کرونا آشفته و شوکه است. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود قسمت جدید انیمیشن خانواده کرودها قبل از کریسمس به قیمت ۲۰ دلار در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.این انیمیشن از جمعه گذشته تا دیروز (۷ تا ۹ آذر ۹۹)، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد که با فروش هفته اول فیلم موردانتظار انگاشته از کریستوفر نولان نیز رقابت می‌کند. اگرچه سینمای هالیوود از زمان شیوع کرونا با چنین استقبالی مواجه نشده بود اما این آمار همچنان با آمار متداول فروش در فصل تعطیلات قابل قیاس نیست؛ سال گذشته انیمیشن یخ زده ۲ در پنج روز تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا ۱۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد و چاقوهای بی غلاف ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار.
 
قسمت جدید خانواده کرودها همچنین در گیشه جهانی نیز ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده که ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آن مربوط به سینماهای کشور چین است.ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.شیوع ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی بسیاری از فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کتابفروشی‌ها، صنعت سینما را نیز دچار بحران کرد. تا مدت‌های هیچ فیلم جدیدی روی پرده نمی‌رفت و سالن‌های سینمایی که تنها مجاز بودند به اندازه ۵۰ درصد از ظرفیت خود بلیت بفروشند، معمولاً فیلم‌های آرشیوی را دوباره اکران می‌کردند. اما در این بین کریستوفر نولان فیلمساز مطرح هالیوودی تصمیم گرفت با اکران فیلم جدید خود گیشه سینما را احیا کند و تماشاگران را به سالن‌ها بکشاند. اما با وجود محدودیت‌های کرونایی و نگرانی‌های موجود در بین مردم، از این فیلم هم استقبال لازم به عمل نیامد. پس از تجربه اکران انگاشته، استودیوهای فیلمسازی اکران بیشتر فیلم‌های بزرگ خود را به تعویق انداخته و یا به پلتفرم‌های دیجیتال منتقل کردند.در همین راستا، اکران فیلم زمانی برای مردن نیست، قسمت جدید مجموعه سینمایی جیمز باند، به تعویق افتاد و لایواکشن مولان از کمپانی والت دیزنی در سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس اکران شد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر نیز در نظر دارد ماه آینده فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ را همزمان در سینماها و روی سرویس اینترنتی اچ‌بی‌او مکس اکران کند.
برچسب ها: سینمای جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها