به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۲۴۵۹۷۴

نفوذ كمونیست‌های چین در شرکت‌های انگلیسی

نفوذ كمونیست‌های چین در شرکت‌های انگلیسی
گروه بین الملل: روزنامه میل آن ساندی فاش کرد، نیروهای وفادار به حزب کمونیست چین در کنسولگری‌های انگلیس، دانشگاه‌ها و برای برخی از شرکت‌های برتر انگلیسی کار می‌کنند.
 اطلاعات فاش شده فوق‌العاده از ۱.۹۵ میلیون عضو حزبی ثبت‌شده نشان می‌دهد که چطور "نفوذ مخرب" پکن اکنون در هر گوشه از انگلیس از جمله در شرکت‌های دفاعی، بانک‌ها و غول‌های داروسازی گسترده شده است.به شکلی نگران‌کننده، برخی از اعضای آن که سوگند وفاداری به حزب کمونیست چین دارند، در کنسولگری‌های انگلیس مشغول به کار هستند. در میان آنها یک مقام ارشد در کنسولگری انگلیس در شانگهای است. آنجا همچنین منزلگاه افسران اطلاعاتی از سرویس‌های امنیتی انگلیس است. این مقام نقش خود را به عنوان حمایت از وزرا و مقام‌ها در سفرهایشان به شرق چین توصیف می‌کند.گرچه مدرکی در دست نیست که نشان دهد افرادی که وابستگی حزبی دارند برای چین جاسوسی کرده‌اند، کارشناسان معتقدند که باور اینکه آنها در جاسوسی دست نداشته باشند، ساده‌لوحی است. در واکنش به این یافته‌ها، ائتلافی از ۳۰ قانونگذار انگلیسی گفتند که طرح سوال ویژه‌ای را در مجلس عوام به جریان می‌اندازند.
«این دانکن اسمیت» رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلیس در بیانیه‌ای به میل گفت: این تحقیقات ثابت می‌کند که اعضای حزب کمونیست چین اکنون در سراسر جهان گسترش یافته‌اند و اعضای آن برای برخی از مهمترین شرکت‌های چند ملیتی جهان، نهادهای دانشگاهی و خدمات دیپلماتیک خود ما کار می‌کنند.
او افزود: دولت اکنون باید اقدام به اخراج و حذف اعضای حزب کمونیست از کنسول‌های ما در سراسر چین کند. آنها می‌توانند به انگلیس یا حزب کمونیست چین خدمت کنند. اما نمی‌توانند هر دو را با هم انجام دهند.
در واکنش به این تحولات، وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد که "روش‌های قوی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات و بررسی کارکنان در پست‌های خارج از کشورمان در نظر گرفته شده است." این موضوع قابل درک است که آنها مطلع هستند که اعضایی با وابستگی حزبی را به کار می‌گیرند.
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها