به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۴۶۳۵۴

آمریکا صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد

آمریکا صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد
گروه بین الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان صنایع دفاعی ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی S400  از روسیه مورد تحریم قرار داد.
بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ، اسماعیل دمیر مدیر این سازمان و سه همکار او مشمول این تحریم‌ها قرار گرفتند.وزیر امور خارجه ترکیه این اقدام آمریکا را "اشتباهی سخت" خواند و اعلام کرد که ترکیه این اقدام را تلافی خواهد کرد.
موضوع خرید موشک S400 از روسیه چندین سال است که دو هم‌پیمان ناتو؛ آمریکا و ترکیه را مقابل هم قرار داده است. آنکارا در اواسط سال ۲۰۱۹ بدون توجه به اعتراضات آمریکا این معامله را نهایی کرد. دولت ترکیه این نگرانی آمریکا را که خرید این سیستم موشکی می‌تواند تهدیدی علیه هم‌پیمانان ناتو باشد رد کرده است.در راستای همین مجادلات میان واشنگتن و آنکارا بود که آمریکا سال گذشته میلادی ترکیه را از برنامه جت‌های جنگی F35  خارج کرد.محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم ترکیه از سوی آمریکا را محکوم کرده است.
او در توییتی تحریم‌های آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی دانست و آن را "به شدت" محکوم کرده است. ظریف نوشت که ایران مقابل این تحریم‌ها در کنار دولت و مردم ترکیه است.
در مقابل یونان از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه موشکی از روسیه استقبال کرد. در بیانیه وزارت خارجه یونان، آمده است که آتن با "رضایتمندی" تصمیم آمریکا را دنبال می‌کند.ترکیه و یونان چندین ماه است که بر سر گسترش مناطق اقتصادی انحصاری در شرق مدیترانه، حق حاکمیت بر دریای اژه و نیز مسئله قبرس مجادله دارند.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها