به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۴۶۵۳۶

عبادی‌پور: کار با آلکنو افتخار بزرگی است

عبادی‌پور: کار با آلکنو افتخار بزرگی است
گروه ورزشی: ستاره تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با یک سایت لهستانی، در مورد موضوعات مختلفی از جمله انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی ایران، دریافت تابعیت لهستان و ... صحبت کرد.به گزارش ایسنا،‌ میلاد عبادی‌پور در گفت‌وگو با سایت لهستانی اسپورتو وفاکتی، در مورد اخذ تابعیت این کشور گفت: وقتی صحبت از کیفیت زندگی می‌شود، به نظر من لهستان در بین بهترین‌های کشورهای جهان از نظر رفاه است. من اینجا احساس خوبی دارم و می‌توانم تمام عمرم را در کراکوف، گدانسک یا وروتساو زندگی کنم.او در مورد واکنش‌هایی که نسبت به حضور دیرهنگامش در لهستان رخ داد نیز گفت: ماجرا از دو سال پیش و زمانی که تیم من برای انجام بازی به روسیه پرواز کرد شروع شد. متاسفانه تاریخ ویزای لهستان من وقتی که در روسیه بودم منقضی شد و به همین دلیل دیگر نتوانستم به لهستان برگردم که به همین دلیل ناچارا به ایران بازگشتم. گرفتن ویزای جدید نیز بیش از یک هفته طول کشید.ستاره ایرانی تیم والیبال اسکرا ادامه داد: شرایط پیش آمده در این زمان باعث شد تا درمورد آینده ورزشی خود با تیم اسکرا نگران شوم. سال گذشته که قرارداد سه ساله جدید با اسکرا امضا کردم، به رئیس باشگاه گفتم اگر امکانش باشد من و همسرم بتوانیم پاسپورت لهستان بگیریم که در مورد این خواسته بنده موافقت کردند و این موضوع باعث خوشحالی من شد. از آن زمان  تلاش‌های باشگاه برای انجام این موضوع شروع شد که نهایتا در ماه آگوست امسال موفق شدیم این کار را انجام دهیم. سپس من گواهی تابعیت لهستان را دریافت کردم. هنوز گذرنامه ندارم، اما به زودی آن را دریافت کنم.
 
عبادی‌پور در پاسخ به این سوال، آیا پس از این اتفاق در ایران از شما پرسیدند که آیا برای همیشه در لهستان می‌مانید و دیگر برای تیم ملی ایران بازی نمی‌کنید؟ توضیح داد: من از این قبیل سوالات زیاد داشتم. بسیاری از طرفداران فکر کردند که من تابعیت خود را تغییر داده‌ام، اما باید توضیح می‌دادم تا آن‌ها را از اشتباه دربیاورم. من هنوز برای ایران بازی خواهم کرد و تابعیت دوم من تنها برای سهولت زندگی من است. البته مدتی است که بنده در لهستان زندگی می‌کنم و این کشور فوق‌العاده را دوست دارم،‌ نیاز می‌دانم که برای راحت‌تر شدن زندگی‌ام در اینجا زبان لهستانی را یاد بگیرم که در تلاش برای انجام این کار هستم. البته زبان لهستانی همسرم بهتر از من است.او در پاسخ به این سوال که آیا سایر ورزشکاران ایرانی نیز برای آمدن به لهستان با عبادی‌پور مشورت می‌کنند؟ توضیح داد: پوریا فیاضی، سید محمد موسوی و فرشاد احمدزاده بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس ایران، قبل از آمدن به اینجا در مود نحوه زندگی در لهستان سوال‌هایی پرسیدند. به همه همین حرف را زدم که لهستان فوق‌العاده است و باید خودشان بیایند و ببینند. متاسفانه فیاضی به سرعت از Będzin جدا شد، اکنون او در یک باشگاه از شهر من یعنی ارومیه بازی می‌کند. البته به من می‌گوید که اگر دوباره پیشنهادی از PlusLiga دریافت کند، با چشمان بسته قرارداد را امضا می‌کند.

عبادی‌پور در مورد دوره‌ای که به کرونا مبتلا شده بود نیز گفت: دوران کرونا سخت نیست بلکه فاجعه است. روزی در سالن بدنسازی احساس خیلی بدی داشتم، اما نمی‌دانستم که به ویروس کرونا مبتلا هستم. صبح خیلی خوب تمرین کردم اما بعد از ظهر کاملاً انرژی‌ام را از دست دادم. دو سه روز بعد بی حرکت در رختخواب دراز کشیدم. کل بدنم درد می کرد و تب شدیدی داشت. البته پس از دو هفته به تیم بازگشتم. امیدوارم خانواده‌ام در ایران به این مشکل دچار نشوند هرچند که آن‌ها باهوش هستند. بیماری سختی است.او درباره انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی ایران نیز گفت: این اتفاق فوق‌العاده ای است و کار با چنین مربی برای ما افتخار است. به نظر من آلکنو یکی از بهترین‌های حرفه مربیگری در جهان است که آن را در المپیک ۲۰۱۲ لندن ثابت کرد؛ زمانی که با روسیه طلا گرفت. ما می‌توانیم چیزهای زیادی از او یاد بگیریم و قطعاً ایده‌هایی دارد که چگونه تیم ما را هدایت کند. در مورد او از بارتوش (همبازی عبادی‌پور در اسکرا) سوال‌هایی پرسیده‌ام که گفت مربی جدی و مرد بزرگی است. ما برای حضور در جمع ۴ تیم المپیک خواهیم جنگید.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها