به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۵۰۶۵۰

هیجانِ بدون تماشاگر در آخرین دربی قرن!

هیجانِ بدون تماشاگر در آخرین دربی قرن!
گروه ورزشی: دربی ۹۳ و حالا ۹۴؛ یک جای خالی بزرگ در آزادی و انعکاس صندلی های بدون تماشگر در چشم بازیکنان!دوشنبه ۲۲ دی اولین تجربه سرخابی ها بدون حضور تماشاگر و در شرایط کرونایی نیست. حتی اگر تعداد دربی ها سه رقمی هم شود بازهم نمی توان به سکوت آزادی عادت کرد؛ مگر می شود جای خالی تقریبا هزار آدم را حس نکرد؟!مگر می شود از جلوی ورزشگاه رد شد، جای خالی چادرهای مسافرتی تماشاگران شهرستانی را دید و حسرت نکشید؟ هوادارانی که شب قبل از هر دربی هزاران کیلومتر را طی می کردند، به تهران می آمدند، چادر می زدند و سرمای شب را تحمل می کردند تا ۹۰ دقیقه بازی را نگاه کنند که در بیشتر مواقع هم کیفیت فنی نداشت! دیگر نشانی از تلاش برای رد شدن از ترافیک خیابان ها قبل و بعد از بازی نیست و کسی مرخصی نمی گیرد تا در ورزشگاه حاضر شود.امروز شاید حتی بعضی ها دلتنگ گردانندگان بازار سیاه و البته کلافه شدن از قطع سامانه بلیت فروشی هم باشند! اما حالا خبری از مصاحبه های پرتعداد تماشاگران و ابراز نارضایتی از مسیر سخت تهیه بلیت و قیمت بالای آن نیست. نه ساندویچ های غیربهداشتی گران قیمت جلوی ورزشگاه وجود دارد و نه از انتظار چند ساعته تماشاگران در گرما و سرما تا شروع مسابقه.مدت هاست بساط فروشندگان پرچم و شال و کلاه جلوی در ورزشگاه آزادی هم جمع شده و دیگر کسی نیست که با قلم موهای قرمز و آبی، آن هم زیر قیمت صورت ها را رنگ لباس تیم دلخواه کند.

بعضی ها اما عقیده دارند حداقل حالا دیگر فحاشی و سنگ پرانی و ... وجود ندارد و همه از نبود این اتفاقات یک نفس راحت می کشند اما کجای تماشای  ۹۰ دقیقه شادی، غم، هیجان، غرور، افتخار، شکست و ناامیدی توسط ۷۸ هزار و ۱۱۶ صندلی رنگ باخته، زیباست؟ بازیکنان زمان زدن کرنر و پرتاب اوت نگران گوجه، سنگ یا بطری هایی نیستند که به سمت شان می آید اما خوشحالی بعد از گل را با چه کسانی جشن بگیرند؟عجیب جای تماشاگران خالی ست حتی اگر باور داشته باشیم آن ها بازی را می بینند و با هر صحنه هیجان انگیزی بالا و پایین می پرند.سرخابی ها از روی اجبار باید مصاف نود و چهارم خود را که یک دیدار معوقه از هفته هشتم بدون تماشاگر برگزار کنند. کفه ترازو به سمت اردوی آبی ها سنگینی می کند اما کسی نیست که نداند دربی به جدول کاری ندارد. می توانید در آستانه سقوط باشید و ببرید و صدرجدول باشید و ببرید.ضعف مهاجمان قرمز برابر صف پرتعداد آبی های گلزنی و جایگاه خوب استقلال با دو بازی بیشتر مقابل رتبه دو رقمی؛ هیچ کدام نمی تواند تثبیت کننده باخت یا برد تیمی باشد. پرسپولیس ۴۰ روز از آخرین بردش می گذرد و بعد از فینال آسیا هنوز ریکاوری ذهنی نشده است اما باید برابر استقلالی بازی کند که بعد از سال ها طعم شیرین صدرنشینی چند هفته ای را تجربه می کند.

شاگردان فکری با غلبه بر حریف از امتیاز ۲۰ عبور می کنند و شاگردان گل محمدی هم با سه امتیاز دوباره مدعی جدی می شوند.محمود فکری سرمربی استقلال در نشست خبری خود درباره این بازی گفت: حس خوبی از حضور به عنوان سرمربی دارم و قبلا همیشه عاشق بازی دربی بودم و یک جورهایی منتظر این بازی بودم. نباختن در این بازی خوب است اما تیمی هم نیستیم که برای نباختن وارد زمین شویم. فضایی در تیم داریم که هم در بحث دفاع تیمی یک شکل خوبی را پیدا کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد کلین‌شیت داشته باشیم و دروازه‌مان بسته بماند و هم خط تهاجمی خوبی داریم که امیدوارم بتوانند فردا دروازه را باز کنند.یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم درباره شرایط تیمش گفت: ۴۰ روز نبرده ایم اما بازی هایی که انجام دادیم برای پیروزی مقابل رقبا کافی بود. نمی‌دانم بدشانسی بوده یا استفاده نکردن از موقعیت ها. اما این مسئله ما را اذیت نمی‌کند و این فرصت را در بازی فردا داریم و انشالله بردها را از فردا ادامه خواهیم داد.پرسپولیس در ۴ سال اخیر موفقیت های زیادی را کسب کرده و فکر کنم باشگاهی بوده ایم که بیشترین درآمدزایی را ثبت کردیم اما مشکلات زیادی هم داشتیم.بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. در بازی های دربی مهم ترین چیز حفظ تمرکز و استفاده از موقعیت است.
حال باید دید سرمربیان دو تیم بر حرفهای خود عمل می کنند و با سیستمی هجومی روانه میدان خواهند شد یا خیر. فکری که برای اولین بار دربی را به عنوان سرمربی تجربه می کند بسیار امیدوار است که بتواند با پیروزی از میدان خارج شود و بتواند بیشتر از قبل در دل هواداران این تیم جای بگیرد. همچنین در آن سوی میدان، گل محمدی که در دربی آخر شکست خورده، مصمم است تا با پیروزی در این دیدار خاطره آن شکست را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کند و همچنین با این سه امتیاز بتواند سرخپوشان را از میانه جدول بالا بکشید و دوباره مدعی عنوان قهرمانی شود.
 
برچسب ها: دربی پایتخت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها