به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۲۵۵۸۱۲

سفارش صدها میلیون دز واکسن کرونا توسط اروپا

سفارش  صدها میلیون دز واکسن کرونا توسط  اروپا
گروه جامعه: کمیسیون اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ۳۰۰ میلیون دز واکسن اضافه به شرکت بایون‌تک و فایزر سفارش داده است. ۷۵ میلیون دز از این واکسن قرار است در سه‌ماهه دوم سال جاری تحویل داده شود.
کمبود واکسن کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان محسوس است. برای افزایش توان پوشش واکسیناسیون در کشورهای عضو این اتحادیه، ۳۰۰ میلیون دز واکسن کرونا به شرکت آلمانی بایون‌تک و شریک آمریکایی آن، فایزر سفارش داده شده است.این دومین قراردادی است که بین اتحادیه اروپا و شرکت یاد شده امضا می‌شود. بر اساس قرارداد جدید، دریافت ۲۰۰ میلیون دز از این واکسن قطعی است و ۱۰۰ میلیون دز دیگر به شکل مشروط و در صورت نیاز در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.به این ترتیب میزان سفارش واکسن کرونای اتحادیه اروپا به شرکت بایون‌تک و فایزر به ۶۰۰ میلیون دز می‌رسد.این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان با کمبود واکسن کرونا روبرو هستند. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده از سوی اداره مقابله با بیماری‌ها در اتحادیه اروپا تا کنون ۱۴ میلیون دز واکسن کرونا بین کشورهای عضو توزیع شده است.این در حالی است که دو واکسن مدرنا و همچنین آسترا‌زنکا نیز از اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده‌اند. قرار است که شرکت بایون‌تک و فایزر در سه‌ماهه دوم سال جاری ۷۵ میلیون دز از سفارش یاد‌شده را تحویل دهد.
بر اساس این دو قرارداد، شرکت بایون‌تک و فایزر موظف شده است تا پایان سال جاری میلادی مابقی واکسن‌های سفارش داده‌شده را تحویل دهد.


 
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها