به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۵۹۶۹۶

ویلیام برنز رئیس جدید سازمان سیا رسید

ویلیام برنز رئیس جدید سازمان سیا رسید
گروه بین الملل: مجلس سنای آمریکا ویلیام برنز را به عنوان رئیس جدید سازمان سیا تائید کرد. برنز از زمان دولت باراک اوباما با بایدن همکاری داشته است. مجلس سنا جینا رایموندو، فرماندار قبلی رود آیلند را نیزبه عنوان وزیر بازرگانی تائید کرد.
جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد برنز را به ریاست سازمان سیا برگزیند.ویلیام برنز در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، معاون وزیر خارجه بود.برنز در توضیح سیاست‌های آتی خود در جلسه تائید صلاحیتش در مجلس سنا گفت که مبارزه با رهبری چین که سیاست خصمانه‌ای اتخاذ کرده را یکی از موضوعات کلیدی در حوزه امنیت ملی آمریکا می‌داند.جینا رایموندو، فرماندار رود آیلند نیز به عنوان وزیر بازرگانی آمریکا با اکثریت آرا از طرف مجلس سنا تائید شد. رایموندو نیز در توضیح سیاست‌های تجاری خود در سنا از یک "دوره سخت برای چین" خبر داد.بعد از روی کارآمدن جو بایدن تنش میان چین و آمریکا که در دوره ترامپ به اوج خود رسیده بود، ادامه پیدا کرد.
ایالات متحده نگران افزایش روزافزون قدرت چین است.دونالد ترامپ، سلف بایدن تقابلی سخت را با پکن از جمله در سیاست‌های تجارتی آغاز کرده بود. بایدن در بسیاری از زمینه‌ها از سیاست‌های دوران ترامپ فاصله جدی گرفته با این حال در رابطه با چین می‌خواهد به سیاستی سختگیرانه ادامه دهد.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها