به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۲۷۷۹۴۵

افزایش قاچاق آجیل به ایران

افزایش قاچاق آجیل به ایران
گروه اقتصادی: حجم قاچاق آجیل و خشکبار به ایران افزایش داشته است. عضو اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: آجیل و خشکبار خارجی به صورت چمدانی به ایران قاچاق می‌شود و با وجود افزایش قیمت دلار، ارزان‌تر از آجیل ایرانی تمام می‌شود. درست در سخت‌ترین شرایط تحریم، گردو و بادام امریکایی در بازار خشکبار ایران به چشم می‌خورد.
 
عضو اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به افزایش حجم قاچاق خشکبار به تجارت‌نیوز گفت: گردو خارجی از شیلی قاچاقی وارد می‌شود و با قیمت ۹۸ هزار تومان و گردو ایرانی با قیمت ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که حتی با وجود رشد قیمت دلار، قیمت گردو خارجی ارزان‌تر از گردوی ایرانی تمام می‌شود!محمدرضا حسینا ادامه داد: علاوه بر گردو و با وجود اینکه واردات بادام هندی ممنوع است اما در مناطق مختلف این نوع بادام با قیمت ۳۸۲ تا ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.براساس بررسی‌های انجام شده بادام هندی در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۳۸۲ هزار تومان و بادام ایرانی با قیمت ۲۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود. او تاکید می‌کند: در شرایط تنگنای ارزی و درست زمانی که برای واردات قطعات کارخانه‌ها با چالش‌های مختلف و بزرگ رو به رو هستیم، سوال این است که چگونه کالاهایی همچون گردو و بادام با حجم گسترده قاچاقی وارد می‌شود؟
 
افزایش حجم قاچاق بادام
او همچنین به قاچاق چلغوز به ایران اشاره کرد و گفت: قیمت چلغوز در بازار مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این نوع آجیل به صورت چمدانی از افغانستان وارد کشور می‌شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قاچاق آجیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها