به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۷۷۹۸۶

کرونا روی کدام گروه از افراد اثری ندارد؟

کرونا روی کدام گروه از افراد اثری ندارد؟
گروه علمی: محققان دانشگاه بریستول واقع در انگلیس دریافتند نوزادان دربرابر ویروس کووید 19 ( SARS-CoV-۲) واکنش ایمنی شدیدی دارند که موجب می‌شود در مقایسه با بزرگسالان مقدار بسیار بیشتری پادتن تولید کنند.
در این تحقیقات واکنش ایمنی چهار نوزاد نسبت به ویروس کرونا با واکنش ایمنی والدین آن‌ها و چندین شخص بزرگسال نسبت به این ویروس مقایسه شد. محققان دریافتند نوزادان مقادیر نسبتا زیادی پادتن تولید کرده و سلول‌های ایمنی آن‌ها توانایی محافظت از بدن در برابر ویروس را دارد.

نتایج این تحقیقات علت ایمن بودن نوزادان در برابر علایم شدید کووید ۱۹ را در حالی که بسیار آسیب‌پذیرتر از بزرگسالان هستند، توجیه می‌کند.ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.انگلیس اولین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون را آغاز کرد و آن را سریع‌تر از سایر کشورها پیش برد.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell Reports Medicine منتشر شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها