به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۷۸۰۲۶

واکسن رایگان گردشگران در ارمنستان

واکسن رایگان گردشگران در ارمنستان
گروه جامعه: دولت ارمنستان واکسیناسیون عمومی اتباع خود را آغاز کرده است اما ظاهرا بی‌اعتمادی مردم این کشور به واکسن‌های وارداتی باعث شده است واکسن‌ها روی دست دولت بماند؛ گفته می‌شود گردشگران می‌توانند با سفر به ارمنستان این واکسن‌ها را رایگان دریافت کنند. اخیرا برخی کاربران فضای مجازی نوشته‌اند که ارمنستان به همه توریست‌ها واکسن رایگان می‌زند چرا که مردم این کشور به واکسن اعتقاد ندارند. یکی از کاربران در توئیتر نوشته است، گردشگران حق انتخاب بین چند واکسن مختلف را دارند. مراکز تزریق واکسن در مراکز خرید و میادین شهرها  مستقر هستند.

 
 
چندی پیش نیز خبری در این مورد منتشر شد که ایرانیان می‌توانند به طور رایگان در ارمنستان واکسن کرونا تزریق کنند. بر اساس این خبر، در اقدامی کم سابقه، ارمنستان پروسه واکسیناسیون کووید-۱۹ را به صورت عمومی آغاز کرده است؛ به معنی اینکه شهروندان خارجی دیگر کشورها نیز حتی بدون ثبت‌‌نام قادر به دریافت واکسن کرونا هستند. هرچند در حال حاضر تعداد دریافت کنندگان واکسن محدود است و همچنین در برخی از گزارش‌ها آمده است که نیاز به ثبت نام قبلی دارد. زمانی که بیشتر کشورهای جهان در انتظار دریافت واکسن کووید ۱۹ هستند، در ارمنستان هر شخصی که وارد این کشور شود، فرصت دریافت آن را پیدا می‌کند.یکی از مراکز توزیع واکسن ایروان که تحت نظارت وزارت بهداشت ارمنستان است، از تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت) فرایند عمومی تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده است. تزریق این واکسن به صورت رایگان، بدون نیاز به ثبت‌نام قبلی است و تمامی مراحل کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. بیشتر متقاضیان را روس‌ها، لهستانی‌ها، چینی‌ها و ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته یکی از معدود مراجعه‌ کنندگان بومی: به دلایل سیاسی و رسانه‌ای، ساکنان ارمنستان تمایلی برای دریافت واکسن کرونا ندارند. اما من این موضوع را یک وظیفه اجتماعی می‌دانم».همانند بسیاری از کشورهای جهان، در ارمنستان نیز نظریه‌هایی مبنی بر آلوده بودن واکسن کرونا و تحت کنترل گرفته شدن افراد پس از تزریق شایع شده است و به همین دلیل، تعداد زیادی از مردم ارمنستان تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

اما از سوی دیگر، دولت ارمنستان طی یک اقدام غیرمعمول، تزریق رایگان واکسن را برای شهروندان خارجی دیگر کشورها فراهم کرده است. تزریق واکسن توسط شبکه‌ای از کلنیک‌های سیار که به شهرهای مختلف ارمنستان سفر می‌کنند صورت می‌گیرد. به گفته وزیر بهداشت ارمنستان، Gahane Sahakyan هدف از ایجاد این کلنیک‌های سیار، دسترسی آسان‌تر مردم به واکسن کرونا است.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها