به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۷۸۰۳۰

مالش چشم، عامل اصلی ایجاد قوز قرنیه است

مالش چشم، عامل اصلی ایجاد قوز قرنیه است
گروه علمی:یک فوق تخصص قرنیه گفت: قوزقرنیه اختلالی در ساختار قرنیه است که می‌تواند در اثر ژنتیک و یا مالش‌های طولانی بروز کند. مهدی خداپرست، فوق تخصص قرنیه چشم با بیان اینکه بیماری قوز قرنیه یکی از چالش‌های چشم پزشکی دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: سالهاست که پزشکان سعی کردند با استفاده از عینک این مشکل را حل کنند اما این روش جواب قطعی نداد، چون این بیماری پیش‌رونده است.
خداپرست با اشاره به راه‌های درمان قوز قرنیه گفت: استفاده از عینک در مرحله اول و پس از آن لنز تماسی، رینگ، لنز داخل چشمی و در نهایت پیوند قرنیه از راه‌های مختلف درمان این بیماری است.

این فوق تخصص قرنیه به افرادی که قوز قرنیه دارند، گفت: خوشبختانه این بیماری خطرناک نیست و هیچگاه باعث کوری نمی‌شود. این بیماری که آستیگمات نامنظم ناشی از نازکی قرنیه است، درمان دارد.خداپرست با بیان اینکه پیوند قرنیه در اکثر استان‌های کشور انجام می‌شود، گفت: افرادی که به بیماری قوز قرنیه به صورت پیشرونده مبتلا هستند در لیست پیوند قرنیه قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه عمل با لیزر، روند پیشروی بیماری قوز قرنیه را کند می‌کند، افزود: راه‌های درمانی بسیاری همچون قرار دادن رینگ داخل قرنیه نیز وجود دارد که می‌تواند به عنوان روش‌های درمانی مدنظر قرار بگیرد.این فوق تخصص قرنیه چشم یادآوری کرد: افرادی که ورم ملتحمه و خارش‌ چشم دارند و مدام مجبور به مالیدن چشم خود می‌شوند، در معرض قوز قرنیه قرار دارند.او گفت: قوزقرنیه اختلالی در ساختار قرنیه است که می‌تواند در اثر ژنتیک و یا مالش‌های طولانی بروز کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها