به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۷۸۰۴۶

بازار "گل" کرمانشاه پژمرد

بازار "گل" کرمانشاه پژمرد
گروه اقتصادی: از وقتی کرونا آمد، بساط گل هم کساد شد، نه کسی دل و دماغی برای خرید گل دارد و نه عروسی و ختمی برگزار می‌شود که گل ‏بخواهد. بازار تعطیل شد و گل‌ها هم این‌ قدر روی هم ماندند تا پژمرده شدند و واحدهای تولید گل هم به سمت تولید سایر محصولات رفتند.منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت روز ملی گل و گیاه(25 خرداد) از کاهش شدید تولید گل شاخه‌بریده به دلیل کاهش تقاضای مردم برای خرید گل در استان به واسطه شیوع بیماری کرونا خبر داد.
 
احمدی  با بیان اینکه هم اکنون تنها هشت واحد تولید گل شاخه بریده در استان فعال هستند، گفت: این واحدها در سنوات گذشته خیلی بیشتر از این بودند، اما به دلیل کاهش تقاضای مردم برای خرید گل به واسطه شیوع کرونا، خیلی از این واحدها هم اکنون تغییر کاربری داده و به تولید دیگر محصولات گلخانه‌ای هرچند به صورت مقطعی روی آورده اند.   

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تا قبل از شیوع کرونا 17 واحد در استان به تولید گل شاخه بریده اختصاص داشت که این تعداد هم اکنون به هشت واحد فعال رسیده است.احمدی ادامه داد: در سنوات گذشته سالانه حدود 8.5 میلیون گل شاخه بریده در استان تولید می شد که این آمار هم اکنون به 3.5 میلیون شاخه در سال رسیده است.

احمدی سپس بازار مصرف گل شاخه بریده تولیدی در استان را داخل استان و استانهای تهران، اصفهان، همدان و کردستان عنوان کرد و افزود: پس از تامین گل مورد نیاز گلفروشی های استان، مازاد تولیدات به استان تهران حمل و از آنجا به سایر نقاط کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.وی با اشاره به اینکه بیشترین گل‌های شاخه بریده تولیدی استان از نوع گل رز هستند، اظهار کرد: گل‌های رز شاخه بریده تولیدی کیفیت بسیار بالایی دارند که با تنوع 17 رنگ مختلف تولید می‌شوند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها