به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۷۹۹۴۵

ارزش بیت کوین کاهش یافت

ارزش بیت کوین کاهش یافت
گروه اقتصادی: در اولین ساعات کاری روز یک شنبه ۲۷ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارز‌ها در دنیا همچنان قرمزپوش بود و خبری از افزایش ارزش هیچ یک از رمز ارز‌ها شنیده نمی‌شد.وب سایت کوین دسک در گزارش خود قیمت هر بیت کوین در بازار را برابر با ۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار اعلام کرد که نسبت به روز قبل از ۳ درصد تنزل داشت. در این روز هر اتریوم با قیمت ۱۷۶۰ دلار مبادله شد که ۴ درصد کمتر از روز قبل بود و هر رمز ارز XRP با تجربه افت ۳ درصدی ارزش با قیمت ۵۹ سنت وارد بازار شد.

قیمت هر دوج کوین در این روز برابر با ۲۳ سنت بود که ۰.۴ درصد کمتر از روز قبل بود. نکته مهم این است که در تحولات روز‌های اخیر در بازار رمز ارزها، نرخ تغییر ارزش دوج کوین کمتر از دیگر رمز ارز‌ها بوده است و بسیاری از تحلیل گران این بازار، دوج کوین را بازاری با قدرت تاب اوری بالا و سود اوری بهتر نسبت به دیگر رمز ارز‌ها می‌دانند.

دلیل تداوم روند کاهشی ارزش رمز ارز‌ها در بازار جهانی اظهار نظر مقامات امریکایی در مورد بازار رمز ارز‌ها بود. اریک روزنبرگ یکی از اعضای سنای امریکا در اظهارات اخیر خود بازار رمز ارز‌ها را عامل بر هم خوردن توازن در بازار اعتباری امریکا معرفی کرد و گفت: «نه تنها بازار رمز ارز‌ها در بازار پول و اعتبارات امریکایی اختلال ایجاد می‌کند بلکه استیبل کوین‌هایی که در ماه‌های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده اند هم می‌توانند ثبات و امنیت اقتصادی و پولی ما را تهدید کنند. در صورتیکه این بازار‌ها قصد ادامه فعالیت داشته باشند و دولتی منعی برای آن‌ها ایجاد نکند، باید قوانینی برای تشدید نظارت بر عملکرد آن‌ها و حجم و ارزش مبادلات انجام شده در این بازار‌ها وضع شود. این بازار‌ها نباید قدرت و سلطه دلار در اقتصاد دنیا و اقتصاد امریکا را تحت تاثیر قرار دهند و به همین دلیل باید سریع در مورد قانون گذاری در این بازار‌ها تصمیم گیری شود و این تصمیمات تازه اعمال شود.»

البته این اولین باری نیست که فرد شناخته شده‌ای در امریکا از بازار رمز ارز‌ها به عنوان چالشی برای ثبات و امنیت بازار پول امریکا نام می‌برد. پیشتر دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین امریکا در مصاحبه‌ای با سی ان بی سی گفته بود که از سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها اجتناب می‌کند، زیرا این بازار را یک کلاهبرداری بزرگ می‌داند. او بازار رمز ارز‌ها را تهدیدی برای اقتدار دلار معرفی کرد و تاکید کرد باید فعالیت در این بازار رسما ممنوع شود در غیر این صورت اقتصاد امریکا با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد.
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها