به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۸۰۷۵۶

غرق شدن ۴۳ پناهجو در آب‌های تونس

غرق شدن  ۴۳ پناهجو  در آب‌های تونس
گروه بین الملل: صلیب سرخ جهانی اعلام کرد در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل تونس دست‌کم ۴۳ تن جان باختند.
یک قایق حامل پناهجویان غیرقانونی با ۱۲۷ سرنشین روز جمعه از سواحل لیبی عازم ایتالیا شده بود اما  در آب‌های مدیترانه دچار حادثه شد.
به گفته رئیس سازمان صلیب سرخ، سرنشینان این قایق شامل ۴۶ پناهجو با تابعیت سودانی، ۱۶ تن از اریتره و ۱۲ نفر از بنگال بودند. در این میان، ۸۴ تن توسط ماهی‌گیران محلی نجات یافتند.
سخنگوی وزارت دفاع تونس از تایید شمار جان‌باختگان این حادثه خودداری کرده است. در سه ماه اخیر، قایق‌های حامل پناهجویان غیرقانونی در آب‌های ساحلی تونس بارها دچار حادثه شده و ده‌ها کشته بر جای گذاشته‌اند.
لیبی یکی از نقاط عزیمت‌ اصلی مهاجرانی است که با طی کردن مسیر خطرناک دریای مدیترانه تلاش می‌کنند خود را به اروپا برسانند.
فقر، جنگ، تغییرات اقلیمی و امید به زندگی بهتر در اروپا و کشورهای مرفه باعث مهاجرت و پناهندگی ده‌ها میلیون نفر در هر سال می‌شود.
آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد اتحادیه اروپا بزرگترین مقصد پناهجویان در جهان است و تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۸۱ میلیون نفر به این قاره پناهنده شده‌ یا مهاجرت کرده‌اند.
برچسب ها: پناهجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها