به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۲۸۱۲۰۳

لبنان را قبل از اینکه دیر شود، نجات دهید!

لبنان را قبل از اینکه دیر شود، نجات دهید!
 
گروه بین الملل: نخست وزیر موقت لبنان ارتباط دادن مساله کمک به لبنان به تشکیل کابینه در این کشور را خطری برای مردم و موجودیت این کشور دانسته و جهان را به نجات لبنان فراخواند.
 حسان دیاب، در دیدار با جمعی از سفرا و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک اظهار کرد: لبنان در حال عبور از دالانی بسیار تاریک است و مشکلات در این کشور به حد فاجعه رسیده و این کشور به شکل غیر قابل کنترلی به سمت فاجعه‌ای بزرگ در حرکت است.
دیاب گفت: لبنان در آستانه فاجعه و خطری قرار دارد که تنها متوجه لبنانی‌ها نبوده و پیامدهای آن برای کل منطقه خواهد بود و هیچ کسی نمی‌تواند خود را از آن دور کند.
نخست وزیر موقت لبنان افزود: کابینه یک طرح کامل بهبود شامل اصلاحات مالی و اقتصادی را تدوین کرد که پس از بروزرسانی آماده اجرا است.
او در ادامه تاکید کرد: اولویت امروز تشکیل کابینه‌ای در لبنان است، انتظارها برای تشکیل این کابینه طولانی شده و مردم لبنان مدت زیادی را صبر کردند اما با بزرگ شدن مشکلات صبر آنها رو به اتمام است و این تنها مردم هستند که هزینه سنگینی را متحمل شده‌اند و این مهاجرت‌هایی که شاهد هستیم، نشانه ناامیدی لبنانی‌ها است. این چرخه باطل تشکیل کابینه که در طول ۱۱ ماه گذشته شاهد بودیم، دیگر قابل قبول نیست.
نخست وزیر موقت لبنان در ادامه خطاب به سفرا گفت: جهان را به نجات لبنان فرامی‌خوانم و از برادران و دوستان‌مان می‌خواهم از مردم لبنان حمایت کنند، همچنین از آنها می‌خواهم به خاطر تخلفات افراد مفسد مردم لبنان را محاکمه نکنند.
او افزود: در خیابان‌های لبنان خودروها مقابل پمپ‌ بنزین‌ها صف کشیده‌اند و مردم در داروخانه‌ها به دنبال یک قرص و یا یک قوطی شیر خشک هستند، آنها در خانه‌هایشان هم برق ندارند، از شما می‌خواهم پیام‌رسان لبنان در کشورهای خود باشید و این تصویر تاریک را شرح دهید و به ما در انتقال آن کمک کنید، لبنان را پیش از آنکه دیر شود، نجات دهید.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها