به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۲

تظاهرات در کوبا در اعتراض به کمبود واکسن

تظاهرات در کوبا در اعتراض به کمبود واکسن
گروه بین الملل: هزاران نفر در هاوانا و دیگر شهرهای کوبا علیه کند بودن واکسیناسیون ویروس کرونا و مدیریت همه گیری کویید-۱۹ تظاهرات کرده اند.
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مردمی را نشان می دهد که  با سر دادن شعارهایی خواستار دریافت واکسن کویید-۱۹ بودند و برای آزادی، دموکراسی شعار می دادند.این تظاهرات در حالی برپا شد که همه گیری ویروس کرونا در کوبا رو به اوج گذاشته است.بی برقی هم از دیگر عوامل مهم در برپایی تظاهرات بوده است.یک تظاهرکننده در شهر سان آنتونیو دلوس بانوس گفت: ''مردم از وضع غذا و برق عصبانی هستند. ''گزارش‌ها بیانگر استقرار پلیس و ارتش در خیابان های هاواناست و پلیس به تعدادی از تظاهرکنندگان با اسپری فلفل حمله کرد.
مخالفان حکومت کوبا این تظاهرات را بزرگ ترین تظاهرات ضددولتی در سی سال گذشته عنوان کرده اند.همزمان، هواداران حکومت کمونیستی کوبا هم در پاسخ به معترضان در هاوانا تجمع کردند.
میگل دیاز کانل، رییس جمهوری کوبا در سخنانی در تلویزیون ''مافیای کوبایی-آمریکایی '' را به سازماندهی ناآرامی ها متهم کرد.کوبا تنها کشورهای آمریکای لاتین است که واکسن کرونا تولید کرده است.این کشور دو واکسن برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده است و از حدود ۱۱.۷ میلیون نفر شهروند این کشور تاکنون۱.۷ میلیون نفر واکسینه شده اند.

 
برچسب ها: كوبا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها