به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۸۴۳۰۴

معاملات پایاپای عراق و لبنان برای حل بحران

معاملات پایاپای عراق و لبنان برای حل بحران
  گروه بین الملل: کشور بحران‌زده لبنان با کمبود سوخت روبه‌رو است. معاملات پایاپای با عراق می‌تواند از دامنه بحران بکاهد. واردات نفت از عراق در ازای عرضه خدمات و کالا. توضیحی درباره نوع این خدمات و کالا‌ها ارائه نشده است.قرار است لبنان یک میلیون تن نفت کوره از عراق وارد کند. بخش مطبوعاتی دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرده است که قراردادی در همین رابطه بین مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر این کشور و مقامات لبنان امضا شده است.
در اطلاعیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است که لبنان هزینه واردات این میزان سوخت را با عرضه کالا و خدمات پرداخت می‌کند. توضیح بیشتری در این ارتباط در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.دریافت این میزان سوخت می‌تواند از دامنه مشکلات لبنان تا حدودی بکاهد. این کشور در حال حاضر با کمبود شدید سوخت روبه‌رو است. همه‌روزه در کنار پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی شکل می‌گیرد.مردم لبنان روزانه با ساعت‌ها قطعی برق روبه‌رو هستند. خانه‌ها، شرکت‌ها و حتی بیمارستان‌ها برای تامین برق خود ناگزیر به استفاده از ژنراتورهای خصوصی شده‌اند.
 پزشکان لبنان نسبت به تاثیر کمبود سوخت بر سامانه پزشکی و درمانی این کشور هشدار داده بودند.گفته شده است که در صورت ادامه این بحران انرژی، بسیاری از دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز از دسترس خارج خواهند شد.بحران اقتصادی و مالی لبنان دو سال پیش آغاز شد. از این بحران به عنوان یکی از شدیدترین بحران‌های تاریخ این کشور یاد می‌شود.
ارزش پول این کشور طی این مدت ۹۰ درصد کاهش داشته است. حدود۶۰ درصد مردم لبنان در فقر زندگی می‌کنند. این در حالی است که شیوع کرونا نیز بر دامنه بحران حاکم بر این کشور افزوده است.افزون بر آن، لبنان با بحران سیاسی نیز روبه‌رو است. عدم توافق نیروها و احزاب لبنان بر سر یک ائتلاف حکومتی مانع از تشکیل یک دولت کارآمد در این کشور شده است.


 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها