به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۸۴۵۲۲

علائم جدید ویروس دلتا را جدی بگیرید

علائم جدید ویروس دلتا را جدی بگیرید
گروه جامعه: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز اصلا نتوانست برای مقابله با بیماری اثرگذار باشد و فقط به نوعی باعث پخش شدن بیماران تهران به شهرهای شمالی کشور شد. دکتر عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: زمانی که حرف از قرنطینه زده می‌شود، به این معنی است که مردم باید در خانه بمانند اما مشاهده می‌کنیم که این امر با مسافرت رفتن اشتباه گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مشاهده شد که این چند روز تعطیلی برای مردم تبدیل به موقعیتی شد که به شهر های دیگر سفر کنند. این امر حتی زمانی اتفاق می‌افتد که برای تردد جریمه هم در نظر گرفته می‌شود، اما مردم تمایل دارند جریمه را حتی به صورت دُنگی پرداخت کنند، اما حتما به سفر بروند.
ابتلا به بیماری در سیستان و بلوچستان روند نزولی دارد
او افزود: خوشبختانه در استان‌های جنوبی کشور مثل سیستان و بلوچستان درحال وارد شدن به روند نزولی شدت بیماری می‌شویم و این پیک در این مناطق در حال کم شدن است.عابدینی با اشاره به اینکه این بیماری در استان‌های تهران، مازندران، گلستان و... در روند صعودی قرار دارد، تصریح کرد: افزایش تعداد بیماران در استان‌های مرکزی مشاهده می‌شود. همچنین اوضاع تهران بعد از تعطیلی و مسافرت به مرحله‌ای می‌رسد که تخت‌های بیمارستان پر خواهد شد.دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره ادامه تعطیلی مجدد تهران و البرز گفت: فعلا برنامه ای برای تعطیلی مجدد وجود ندارد.

درباره برگزاری کنکور کارشناسی ارشد
دبیرکمیته علمی کشوری کرونا همچنین درباره برگزاری کنکور ارشد گفت:  زمانی که یک سری از آزمون‌ها برگزار نمی‌شود اثرات برگزار نکردن آن‌ها بسیار زیاد است، چرا که افراد بسیاری بلاتکلیف می‌شوند و بسیاری از برنامه‌های آموزشی برهم می‌خورد؛ بنابراین مجبور هستیم چنین آزمون هایی را با رعایت پروتکل برگزار کنیم.
او با بیان اینکه در حین برگزاری کنکور  کارشناسی ارشد لازم است، فواصل صندلی‌ها زیاد باشد و محیط ها بسته نباشد، افزود: لازم است همه مراقبان و داوطلبان ماسک داشته باشند و کسی که مشکوک به کرونا است حتما اطلاع دهد. این روند در کنکور سراسری نیز انجام شد که تمامی داوطلبان شرکت کننده فرم خود اظهاری در خصوص ابتلا به بیماری را پر کردند.

عابدینی ادامه داد: اگر پروتکل‌ها در حین برگزاری آزمون رعایت شود، معمولا انتقال بیماری اتفاق نمی‌افتد. مگر اینکه در زمان ورود و خروج از محل برگزاری آزمون ازدحام جمعیت زیاد باشد که در چنین مواردی بهتر است پلن درستی برای ترتیب ورود و خروج داوطلبان طراحی شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تأکید کرد: ما در حال حاضر در پیک پنجم کرونا هستیم، لازم است برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بیشتر از کنکور سراسری موارد بهداشتی را رعایت کنیم، چرا که با ویروس دلتایی طرف هستیم که انتقال آن بسیار سریع است.او درباره لغو کنکور کارشناسی ارشد با توجه به انتقال شدید بیماری تصریح کرد: جلسه ستاد مقابله با کرونا شنبه صبح برگزار نشد و به عصر موکول که در این جلسه موضوع خاصی برای کنسل شدن آن مطرح نشد و فکر نمی‌کنم برگزاری آزمون کارشناسی ارشد لغو شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها