به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۲۸۴۷۹۰

میقاتی به دنبال تشکیل کابینه تکنوکرات در لبنان

میقاتی به دنبال تشکیل کابینه تکنوکرات در لبنان
گروه بین الملل: نخست وزیر مکلف لبنان تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد کشورش گذرگاهی برای توطئه علیه هیچ کشور عربی باشد.
 نجیب میقاتی، اظهار کرد: می‌خواهم یک کابینه فنی تشکیل دهم تا طرح فرانسه را که می‌تواند به لبنان کمک کند، اجرا کنیم.رئیس جمهور میشل عون به این کابینه امید بسته و خواستار نجات کشور است.
او در ادامه گفت: انفجار چهارم اوت در بندر بیروت فاجعه‌ای بود که به تلاش گسترده‌ای برای رفع آن نیاز دارد.ما می‌خواهیم واقعیت را بدانیم و بفهمیم چه کسی آمونیوم نیترات را وارد کرده است و قاضی طارق البیطار انسان باوجدانی است.
میقاتی در اولین مصاحبه خود پس از اینکه مامور تشکیل کابینه شد، اظهار کرد: ۱۷" اکتبر"، "کرونا" و "انفجار چهار اوت" در واقع اتفاقات روی هم انباشته شده‌ای هستند که به وخامت شرایط اقتصادی و معیشتی منجر شدند.او گفت که از سعد حریری، نخست وزیر مکلف سابق در روند تشکیل کابینه حمایت می‌کند و انصرافش از این ماموریت را یک "خودکشی سیاسی" می‌داند زیرا حس "ملی‌گرایی" حریری او را به این سمت سوق داد که پس از ۹ ماه انصراف بدهد.نخست وزیر مکلف لبنان با اشاره به برخی تضمین‌های بین‌المللی و آمریکایی برای عدم فروپاشی لبنان گفت: "متوجه شدم که دولت آمریکا نمی‌خواهد لبنان فرو بپاشد و این دولت ارائه کمک‌هایی اجتماعی و سایر پشتیبانی‌ها از ارتش لبنان را که پنجمین ارتش بهره‌مند از کمک‌های واشنگتن است، آغاز کرده است.
میقاتی با اشاره به اینکه لبنان به زودی مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار را به عنوان حق ویژه برداشت از صندوق بین‌المللی پول برای کمک به مردم این کشور، تامین برق و ساخت کارخانه‌های برق و توسعه آنها دریافت خواهد کرد، گفت: کشورهای عربی و در راس آنها کویت آماده کمک در این زمینه و حمایت مالی در بلند مدت هستند.
او با اشاره به اینکه سیستم بانکی لبنان با مشکلات جدی ناشی از مشکلات بانک مرکزی روبه‌رو است گفت: امروز تشکیل کابینه‌ای تکنوسیاسی ممکن نیست و باید در مسیر ایجاد کابینه‌ای صرفا تکنوکرات قدم برداشت زیرا ما تنها چند ماه با انتخابات پارلمانی فاصله داریم تا بتوانیم احکام سازمانی و قوانین لازم برای اجرای طرح فرانسه برای کمک به لبنان را اجرا کنیم و من به "اشتیاق فرانسه برای کمک به لبنان" اطمینان دارم.

 
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها