به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۸۷۸۵۷

طفره رفتن از اعتراض به سفیر روسیه

طفره رفتن از اعتراض به سفیر روسیه
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: در روزهای گذشته انتشار عکس سفرای انگلیس و روسیه در تهران خبرساز شد. سایمون شرکلیف و لوان جاگاریان در باغ سفارت روسیه نشسته و عکس یادگاری می‌گیرند. در عکس منتشر شده توسط اکانت توییتری سفارت روسیه، دو سفیر به بازسازی دیدار روزولت، استالین و چرچیل در کنفرانس تهران پرداخته و جای خالی نماینده آمریکا را با یک صندلی خالی پرکرده‌اند.حساب انگلیس مشخص است؛ سوال اینجاست که چرا سفیر روسیه چنین اقدامی را انجام داده است؟! آیا سفیر روسیه نفوذی غرب است؟!
اکنون بیش از 10 سال است که لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران است. این مدت زمان برای شناخت مردم ایران و آشنایی با حساسیت‌های ملی به هیچ عنوان زمان کمی نیست.
با این حساب، قطعا وی با حساسیت‌های مردم ایران کاملا آشناست و نمی‌توان انتشار این عکس یادگاری را صرفا اقدامی سهوی تلقی کرد و اظهارنظر آقای سفیر در این خصوص قابل پذیرش نیست.
یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به اقدام سفارت روسیه در انتشار عکس مذکور در توئیتی نوشت:«آقای سفیر تجدید خاطره مبارزه با نازیسم جایش در سن‌پطرزبورگ است نه تهران.اینجا به معنی تجدید خاطره حضور و اشغال نامشروع و فقر و آوارگی یک ملت است».همچنین یکی دیگر از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت:«به آقای فرستاده مسکو یادآور می‌شوم دست‌کم به سبیل استالین نیز تمسک می‌جستی تا یک عامل سرویس اطلاعاتی لندن به‌سهولت نتواند با تو بازی کند».
نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نیز در توییتی نوشت:«درباره خبط سفرای روس و انگلیس؛ با توجه به روابط ایران و روسیه مشخص است که اقدام سفیر اقدامی شخصی بوده و ارتباطی به مواضع مسکو ندارد و باید شخصا از محضر ملت ایران عذرخواهی کند. ضمنا دولت فدراسیون روسیه باید مراقبت نماید که سفیر این کشور در تور اطلاعاتی سفیر انگلیس گرفتار نشود».


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها