به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۲۸۹۰۲۵

احیای برجام هنوز ممکن است

احیای برجام هنوز ممکن است
گروه سیاسی:  نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، می‌گوید هنوز ممکن است مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران به نتیجه برسد، اما در غیر این صورت آمریکا برای گزینه‌های دیگر، از جمله مذاکره برای توافقی جدید یا اتخاذ اقدامات تنبیهی آمادگی دارد.
رابرت مالی گفت: منطقی است که بازگشت به برجام همچنان یکی از گزینه‌ها باشد، چرا که موضع دولت ایران، حتی پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، همین است.
او افزود: "اما علامت سوالی بزرگ روی مذاکرات سنگینی می‌کند. اگر تا به حال به توافق نرسیده‌ایم مذاکرات به درازا می‌کشد. اگر ایران قدم‌های هسته‌ای بیشتر و تحریک‌آمیزی بردارد، این ما را به سمت دیگری خواهد برد."مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با پایان کار دولت حسن روحانی به حال تعلیق در آمده است.
رابرت مالی  گفت: "این سوال موجهی است که آیا می‌توانیم به توافق برگردیم یا نه. ما باید برای جهانی آماده شویم که ایران حاضر به بازگشت به برجام نیست، دست کم نه به شکلی واقع‌بینانه."او بدون مشخص کردن جزئیات گفته یکی از گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات احیای برجام این است که ایران و آمریکا به طور جداگانه برای توافقی جدید و مستقل از برجام مذاکره کنند.اقدامات تنبیهی همراه با متحدان اروپایی هم گزینه دیگری است که رابرت مالی و تیمش برای دولت جو بایدن آماده می‌کنند.ایران در ماه‌های اخیر فعالیت‌های هسته‌ای خود را به طور فزاینده شتاب بخشیده است.


 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها