به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۹۱۳۹۵

بایدن دشمنان آمریکا را جسورتر کرده است

بایدن دشمنان آمریکا را جسورتر کرده است
گروه بین الملل: یک سناتور جمهوریخواه عضو کمیته امور خارجی کنگره آمریکا اظهار کرد، بیش از ۵۰۰ خبرنگاران افغان استخدام شده از سوی آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا (USAGM) به رغم تضمین دولت بایدن به آنها درخصوص اینکه واجد شرایط خارج شدن از افغانستان به عنوان کارمندان آمریکا هستند، همچنان با خانواده‌هایشان در این کشور مانده‌اند.
مایکل مک کال در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد کارمندان محلی خود را خارج کرده در حالی که در واقعیت آنها صدها تن از خبرنگاران آژانس USAGM و خانواده‌هایشان را رها کردند. برخی از این خبرنگاران تضمین‌های صریح از سوی دولت بایدن مبنی بر این که همچون یک کارمندان محلی استخدامی با آنها رفتار خواهد شد، دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: این کاملا فضاحت بار است که وزارت خارجه آمریکا ادعا داشته که کارمندان محلی خود را خارج کرده در حالی که در واقعیت صدها خبرنگار سازمان USAGM و خانواده‌هایشان را رها کردند.
مک کال به این اشاره کرد که تنها ۵۰ کارمند USAGM آن هم به لطف تلاشهای همپیمانان آمریکا و نه دولت آمریکا خارج شدند. آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا یک سازمان ناظر بر پنج رسانه تامین مالی شده از سوی این کشور از جمله صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد است.
به گفته مک کال، درخواست‌های دفتر او برای کمک به یکی از خبرنگاران و همسر و فرزند نوزاد او مکررا نادیده گرفته شد.
رسانه‌های آمریکایی در ۲۵ اوت در گزارشی برآورد کردند که دست کم ۲۵۰۰۰۰ افغان واجد شرایط تسریع در دریافت روادید آمریکا هستند در زمانی که نیروهای آمریکایی تنها می‌توانند روزانی حدود ۲۰۰۰۰ نفر را خارج کنند در افغانستان ماندند.
مک کال اظهار کرد: با ترک افغانستان از سوی آخرین بخش از سربازان آمریکایی طالبان پیروزی اش را جشن گرفت. ما دشمنانمان را جسور کردیم و ائتلاف‌هایمان را تضعیف کرده ایم. سر این گفته که هیچ کس پشت سر نمی ماند چه آمد؟ مخلص کلام این است که فرمانده کل قوای کشور ما نباید به آمریکایی‌ها پشت کند.
اخیرا جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح جو بایدن رئیس جمهور این کشور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولتش از بابت اجرای پر آشوب روند خارج سازی‌ها از افغانستان شدند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها