به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۹۶۲۱۴
چرا وعده تخصیص وام ودیعه مسکن اجرایی نشد؟

کلاه وام ودیعه مسکن بر سر مستاجران

کلاه وام ودیعه مسکن بر سر مستاجران
گروه اقتصادی: متقاضیان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن حسابی سردرگم هستند و درحالی‌ که ستاد ملی مبارزه با کرونا، مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مصوب کرده بود اما برای دریافت این وام متقاضیان هنوز باید هفت خوان رستم را طی کنند و این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد اکثریت متقاضیان امسال ناکام مانده‌اند. سرنوشت وام ودیعه مسکن چه شد و آیا متقاضیان موفق به دریافت این وام خواهند شد؟

شرایط وام ودیعه مسکن ، از رویا تا واقعیت
دولت قبل از سال گذشته با هدف حمایت از مستأجران و کنترل التهاب بازار مسکن اقدام به پرداخت تسهیلاتی به نام «ودیعه مسکن» کرد و در دولت فعلی هم این اجرای وعده ادامه یافت؛ وامی که دریافت آن به آرزوی دست نیافتنی اغلب متقاضیان تبدیل شده است. براساس آمار‌های ستاد مبارزه با کرونا در سال ۹۹ تقریبا تنها ۲۲۳ هزار نفر یا کم‌تر از ۳ درصد مستاجران کل کشور موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند.
 
بررسی‌های میدانی از ۷ بانکی که در حال‌ حاضر نام آن‌ها در سامانه وزارت راه وجود دارد، نشان می‌دهد که بانک سامان و سپه به هیچ‌وجه قصد پرداخت وام ندارند و اگر دلیل آن را می‌خواهید، به متن مراجعه کنید. بانک پاسارگاد و آینده نیز شرایط سختی برای وام دادن برقرار کرده‌اند. بانک تجارت، موسسه کوثر و ملل نیز طبق ادعای شعب، سقف وام‌دهی آن‌ها پر شده و فرد جدیدی را ثبت‌نام نمی‌کنند. بانک گردشگری نیز تنها به مشتریان با سابقه خود وام می‌دهد. در تمامی بانک‌ها کارمندان رسمی در اولویت وام‌دهی قرار دارند و در هرصورت وجود ۲ ضامن رسمی که درون‌ شهری هستند و بازنشسته نشده‌اند و دسته‌چک صیادی نیز دارند، الزامی است. سند ملک اجاره‌شده، قولنامه کد رهگیری و افتتاح حساب ضامن و وام‌ گیرنده را نیز به این شرایط اضافه کنید.

اما این فقط یک طرف ماجراست. حتی اگر یک متقاضی تمامی این مراحل را هم طی کند باز هم بعید است موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شود. به گفته رئیس ستاد اقدام ملی اداره کل راه و شهرسازی البرز، در این استان بیش از ۴۵ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند و از میان آن‌ها فقط ۳۷۰ نفر موفق به دریافت وام شدند. در سایر استان‌ها هم وضع به همین منوال بوده و در شهر تهران بسیاری از بانک‌ها از پرداخت این وام سرباز می‌زنند.

در مجموع بنابر آخرین آمار تاکنون ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند و فقط ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.جالب اینجاست که در چنین شرایطی دولت باز هم به ثبت نام ادامه می‌دهد و روز شنبه این هفته مهلت ثبت نام را باز هم تمدید کرد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، دولت در حالی طرح وام ودیعه مسکن را پیگیری می‌کند که از یک طرف منابع لازم و کافی را برای اجرای این طرح ندارد و بیشتر شبیه وعده سرخرمن است و از طرفی ماهیت خود این سیاست هم نمی‌تواند کمک جدی به تورم افسار گسیخته بازار مسکن و اجاره بها کند.

وام ودیعه مسکن ،از پول چاپ کنی تا تورم‌های ۵۰ درصدی
مهدی سلطان محمدی، کارشناس مسکن طرح وام دیعه مسکن را یک طرح ناکارآمد می‌داند و می‌گوید: با این روش‌ها نمی‌توان وضعیت آشفته و متورم مسکن را حل کرد. درآمد جامعه به سمت فقر رفته و در چنین شرایطی طرح وام ودیعه مسکن را مطرح می‌کنند. هدف از این طرح چیست؟ اینکه بگویند در شهر‌های بزرگ می‌توان زندگی کرد؟ زمانی که منابعی وجود ندارد، به یک عده قول پرداخت وام می‌دهند. تا کی می‌توان با چنین سوبسید‌هایی مردمی که درآمدشان در حال آب رفتن است را در شهر‌های بزرگ نگه داشت؟ اساسا تا کی می‌توان به اتخاذ چنین طرح‌هایی ادامه داد؟

او تاکید می‌کند: مردم درآمدشان کم شده است و دولت به جای اینکه کاری کند تا درآمد‌ها بالا برود و بعد خود مردم تصمیم بگیرند چطور زندگی کنند، وام‌های ودیعه مسکن را طراحی می‌کند.سلطان محمدی با اشاره به طرح ساخت یک میلیون مسکن دولت می‌گوید: وقتی مردم پول ندارند خانه بخرند، چطور دولت می‌تواند خانه بسازد و بگوید حالا بیایید بخرید. این خانه‌ها برای اینکه مردم قدرت خریدشان را داشته باشند یا باید جایی ساخته شوند که دورافتاده و بی امکانات است که به کار کسی نمی‌آید یا باید برای تامین منابع ساخت آن پول چاپ کند. به یاد داریم که سال ۹۱ و ۹۲ بعد از شروع پروژه مسکن مهر چطور قیمت مسکن افزایش پیدا کرد.

او ادامه می‌دهد: مردم باید بتوانند از محل درآمد خود خانه بخرند و یک سوم درآمد آن‌ها برای خرید خانه کافی باشد. درحالی که در شرایط فعلی با دو سوم درآمد به سختی یک خانه دلخواه می‌توانند اجاره کنند.به گفته او درحال حاضر درآمد سرانه جامعه ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده، یعنی ۳۰ درصد تولید ملی پایین آمده است. در این میان درآمد همه به یک اندازه پایین نیامده، برخی در این وضعیت برنده شدند و عموم مردم بیش از ۳۰ درصد آسیب دیدند و باختند. شکاف درآمدی مساله جدی است و در این سال‌های اخیر تشدید شده است.

او تاکید می‌کند: بهترین راهکار در چنین شرایطی بالارفتن رشد اقتصادی است، چون از هر طرفی بکشی این لباس (اقتصاد) به تن جامعه کوتاه است. طرح وام ودیعه مسکن هم حتی در صورت تخصیص نصیب قشر کم درآمد نمی‌شود و مشکل این قشر فقط مسکن نیست. مشکل فقر و تغذیه و بهداشت بسیار جدی است؛ بنابراین منابعی هم اگر وجود دارد از سوی دولت باید به سمت این قشر هدایت شود.

سلطان محمدی درباره منابع وام ودیعه مسکن هم می‌گوید: خود دولت در حال استقراض از بانک‌هاست و چاپ پول تورم زا باز هم در حال تکرار است. دود تمامی این سیاست‌ها حتی سیاست‌های به ظاهر حمایتی هم باز به چشم خود این مردم می‌رود که با تورم‌های بالای ۵۰ درصدی باید دست و پنجه نرم کنند.
مرجع : رویداد‌۲۴

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۲۲:۲۸
سلام بهتره کسی دنبال این وام نره سرکاریه گشتم نبود نگرد نیست (377259)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۳۶
سر کاری نیست من امروز گرفتم وامو (377276)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۸:۱۶
سلام شماواقعا وا (377354)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۸:۲۳
با چند تا ضامن ومت گرم (377356)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۴۰
اصلا هم اینطور نیست (377322)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۲۳:۳۲
آخه چقدر دولت دروغگو ئی داریم سه تا ضامن بردم خودم هم پروانه کسب دارم دو تا بچه دارم محتاجمیرم به پول ودیعه آخر هم اینقدر بهونه آوردن پنج تا بانک هم عوض کردم همشون پیچوندن خدا کجاست که ظلم رو ببینه. (377261)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۵:۰۷
عزیزم خدا ازت بپرسه چرا جلوی ظلم و فساد ایستادگی و مبارزه نکردی چی میخوای بگی بعد میگی خدا کجاس توی پاریس اون همه اعتراض و درگیری سر چند یورو اضافه کردن مالیات چرت و پرت بود حالا یه خونه چند متری بعد یه سال ده برابر میشه هیچی نمیگیم و میسوزیم و میسازیم (377281)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۴۶
دقیقآ ما هم آنقدر بانک عوض کردیم نشد آخر دستی قرض گرفتیم (377316)
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۲۳:۵۵
خاک،توسرتون،بااین وامتون،رفیق شریک دزد و رفیق غلغله ایت (377262)
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۲۳:۵۸
خدا شاهده دیگه حرفم نمیاد خدا یه مرگ بده دسته جمعی راحت شیم این چه زندگیه همش تورم استرس من خودم کف دستام یخ کرده وعرق میکنه از بس که خجالت خانواده رو دارم بسه بسه (377263)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۰:۱۴
شما واقعا به فکر مردمید اجاره ها رفته بالا ولی بانک به هیچ وجه دررابطه با ضامن های وام ودیعه کوتاه نمیاد...
جلو بانکها رو نمی تونید بگیرید حداقل جلو بالارفتن اجاره هارو بگیرید...وعده سرخرمن دادین (377264)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۰:۳۲
هر دقیقه که گوگل روبروی میکنیم همش در مورد انواع وامهاوتسهیلات انباشته شده رودست دولت غافل از اینکه یه کارگری که نصف ماه بیکارمیباشه ویاحقوق سه چهارمیلونی چگونه می‌تونه قسط بده اگر شرایط حقوق ویا راه اندازی چندنمونه کارخانه ویاغیره که باعث درآمد کافی برای مردم باشه به هیچ وجه زیرباروام نمیره بنده هفتاد میلیون وام درصدبالا گرفتم تااوم دم بدمش دوخونه داشتم فروختم وحدود یکصدوهشتادمیلیون پرداخت کردم کاسب هم بودم مثلا اما بانزسان بازار این شد که الان مستاجرم (377266)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۰:۵۶
سلام دوستان،ما دقیقا هفته پیش وام رو گرفتیم،خیلی شرایطش سخت نبود،کلا شاید ده روز طول کشید،اگر کسی واقعا نیاز داره بره دنبالش (377267)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۵۸
سلام دوست عزیز ببخشید ها ولی حتما شما تو بانک آشنا داشتی من هر جا رفتم میگن ما پرداختی نداریم (377292)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۶:۱۲
سلام منم وامم تکمیل شده قراره دور دیگه ضامن هامو بیرم، یک ضامن چک یکی هم کسر از حقوق که بازنشستست، موسسه ملل، نه پارتی دارم نه آشنا، درسته بعضی بانک ها سخت میگیرن یا ضرفیتش پر شده، (377343)
محمدی
United Arab Emirates
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۳۲
حتما شما یا کارمندین یا تو بانک اشنا داشتین وگرنه اولا کسی که کارمند باشه خودش از این وام بهتر میتونه بگیره و اگه ضامن دوتا داشته باشه نمیاد برا ۴۰ تومان دوتا ضامن بیاره وام کلان برمیداره (377314)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۳:۴۹
عجیبه برای بعضی راحت بوده گرفتن این وام ، برو دنبالش که میگی، هر بانکی بگی رفتیم از وام گیرنده چک شخصی میخواد غیر از چک و کسر حقوق ضامن (377337)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۱:۰۳
بانکها اصلللللا همکاری نمیکنن یکی میگه شما مشتری این شعبه نبودید یکی میگه سه تاضامن واسه وندغاز یکیش ضامن بافلان چک صبلد یکی میگه ماسقفمون پره بانکای خصوصی هم خو کلا قانون وقاعدشون فقط واس اروپائیا خوبه نه ما فقرا هههه برید بابا متاسفم (377268)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۱:۰۴
خدا لعنتتون کنه فقط خواستین هزینه کد رهگیری را ازمون بگیرین ۴۰۰ هزینش شده اخرشم میگن هیچی برو اون بانک بیا این بانک توف به شرف نداشتتون (377269)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۰۱
شرف ندارند عزیز من وگرنه من بدبخت که کارگر سفر هستم همه شرایط رو هم دارم تایید هم شدم چرا باید جواب سر بالا بگیرم....بانک صادرات میگه ما خصوصی هستیم برو بانک دولتی...این از بی شرفی هم گذشته (377293)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۱:۵۵
سلام من خرم آباد لرستان زندگی میکنم راننده اسنپ ام رفتم وام ودیعه مسکن وبگیرم میگن باید حقوق ثابت داشته باشی آخه مگه ما آدم نیستیم که این وام به ما تعلق نمیگیره بخدا قسم اینقد گرفتارم (377271)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۲۰:۲۵
خیلی ناراحتم براتون ایشالاخداخودش کمک کنه (377364)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۰۹
بخداقسم‌این‌درست‌نیست۶۰۰هزارپول‌کدرهگیری‌‌دادم‌بجای۱۰۰تومن.بخاطروام‌ولی‌هربانکی‌رفتم‌گفتن‌بودجه‌نداریم.چرا.چراوقتی‌وام‌نمیدیدحرفشومیزنید.نمیدونم‌چی‌بگم.فقط‌واگذارمیکنم‌به‌خدا (377272)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۲۱
رفتم بانک صادرات بخش نامه نیامده برا ما رفتم ملی گفت خبری نیست (377273)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۳۰
بهترین راه مهار تورم ویا حتی جلوگیری از رشد تورمه.پرداخت وام به تورم وکلاهبرداری ها دامن میزنه (377274)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۳۴
سلام من یک هفته پیش مدارکمو بردم بانک امروزم۷۰ تومن ریختن حسابم دوتا ضامن کسر از حقوق بردم چیزی دیگه ای نخواستن کلا دو دفعه رفتم بانک و تموم زیادی سخت نگرفتن (377275)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۲۳:۴۶
سلام حتما پارتی داشتین یا جور دیگه بهتون دادن منم هفت خان رستم روطی کردم ولی بهم ندادن (377379)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۲:۴۹
گناهمون چیه اخه به این وام نیاز داریم اجاره ها بالا رفته چکار کنیم با دوتا بچه ضامن نداریم بانک سختیگری میکنه تورو قران شماهارو به هر کی میپرستید به دادمون برسید اخه ۲۵ چیه که با مردم بدبخت اینجوری رفتار میکنن (377277)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۴:۳۳
... چرا چون هر دولتی که میاد میخاد همه مشکلات رو به قبلی نسبت میده ودباره نوبت این دولت میشه واین دور باطل تا اخر عمرمون هست (377280)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۶:۵۶
بمیریم بهتره (377286)
واحدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۰۰
سلام واقعن چرا مردم الاف کردین کلی هزینه بنگاه و کافی نت کردیم واسه ثبت نام اونوقت میریم بانک جواب سربالا میدهند که سایت بسته س واینکه بانک بودجه نداره حالا تواین شرایط تکلیف چیه چجوری مابقی پیش خونه راجورکنیم لطف کنید صدای مارا ب مسولین بزسونیو🙏 (377287)
عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۳۹
باورکنیدازوقتی این وام ودیعه اومده،اختلاف ودرگیری بین مستاجرهاوصاحب خونه هازیادشده،یعنی رسماًهمه رو انداختن به جون هم متاسفانه! (377288)
ملیحه محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۴۴
دروغ نرید دونبالش شکم دولتمون وبانکها سیر هستش بفکر بقیه نیستن گیرهای زیادی میدن ک‌ندن واما (377289)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۴۶
من حدود 300 خرج کردم قولنامه عوض کردم ولی چون خانه دار بودم همه گفتن نمیشه قانون بانک هست پس چرا ضامن میاریم برا ضمانت که اقساط پرداخت میشه تو یه روز حدود 20 نفر تو صف بودیم و هرکدوم رفتیم گفتن نمیشه هر می به یه دلیل پارسال همه راحت گرفتن بدون ضامن خیلی داغون هستن خیلی دولت یه چیز میگه بانک یه چیز جالب اینه هر بانک قانون خودش رو داره، کاملا بی صاحاب هر کی یه میز بهش میدی میشه رئیس مملکت واسه خودشون میجرخوننت و عقده هاشونو رو آدمای گرفتار خالی میکنن (377290)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۷:۵۷
نه دولت آقای ریسی اینها را پیگیری میکنه دولت بامرام است (377291)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۱۱
مسکن خیلی خیلی گرانه یه کارگر ازکجا میتانه مسکن بخره تو تهران (377294)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۱۳
فقط یک کلمه میگم با آبروی مردم بازی نکنید روز عذاب الهی برای مسولین هم هست دیر یا زود گرفتار خواهید شد شما که عرضه ندارید تورم را کنترل کنید چراوعده های سرکاری به مردم میدهید کشوری با این همه ثروت و نعمت باید پول این مردم خرج چند تا کشور دیگه بشه ولی اکثر مردم با سختی زندگی را بگذرانند واقعا خدا ازتون نگذره ۵تا بانک رفتم چند بار ضامن عوض کردم آخرش هم دست خالی برگشتم الهی که خدا تقاص این سختیهایی که مردم میکشن سرخودشون و خانواده شان بیاد (377295)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۱۶
جای خودشون گرمه هر چقدر میخوان واسه خودشون و خانوادشون وام بر میدارن بدون بهره بعد برای یه مستاجر بد بخت بی بزاعتی پل درست میکنن اندازه قله اورست بلند ک نشه ازش رد بشی اخه یکی نیست بگه... دو ضامن و دوازده قله .... (377296)
ملکه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۲۴
من هر بار برای وامم رفتم بانک و.....قبلش گفتم خدایا تو برو کارای منو درست کن خیلی راحت کارام درست شد شکرخدا وامم گرفتم (377298)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۳۲
سلام من بعد از کلی دردسر دیدم بانک آینده اراک جا داره ثبت نام کردم از صیح ساعت هشت رفتم بانک تا ساعت یک تو صف بودم فقط ی باجه کار ودیعه مسکن را انجام میداد که به عناوین مختلف مردم را رد میکرد فقط اگر کسی بود که اونجا آشنا داشت کارش درست مبشد.خلاصه ساعت یک نوبت به من رسید گفت بگو شوهرت بیاد گفتم کارگر روزمزد نمیونه بیاد گفت حتمآ باید خودش باشه، زنگ زدم گفتم بنده خدا اومد گفت کارگری به شما تعلق نمیگره. خب نامسلمون اینو به خودم میگفتی . (377299)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۴۰
به نظرم بانگها میگن ما فقط به انهیی وام میدیم که فامیل باشن وگرنه اصلا به بانگ ما ابلاغ نکردن (377300)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۴۰
... ب ولا
چقد میپیچونن (377301)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۸:۴۳
کلا مردوموگذاشتن سر کار خدالعنت کنه ... (377302)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۵
واقعاسر کاری خانه از پای بست ویران است بعد اومدن یه وعده الکی میدن واقعا متاسفم توی این جامعه هر کس داراست میتازونه هرکس نداره باید بمیره (377304)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۰۹:۲۰
سلام ۵۰۰خرج کدرهگیری کردم تارسیدم بانک،بانک۲۰۰گرفت بابت یسری هزینه ها بعدکلی منت بعدیکماه اومده یتومن مسدودکردن و۲۴ریختن بحساب،اما از هرکی میپرسیم میگه پول روکامل ریختن بحساب حتی هزینه هم۱۵۰گرفتن،آخه ما که قراره۱۳درصدسودبدیم ماهی هم۸۰۰قسط رو چه حسابی یتومن مسدودمی کنن،کسی میاد دنبال وام۲۵تومنی خوب یتومنم براش خیلی چرااینقد بی انصافید اگه واقعا این مملکت صاحب داره پس رسیدگی کنن (377306)
حسنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۰۲
اگه نمخایید وام بدید چرا الکی پول مردم بدبخت رو هدر میدید هزینه ی قولنامه و کدرهگیری و کپی ۳۰۰ تومن شد (377308)
علی هیکی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۰۴
... من چند بار میرم بانک برا ودیعه مستاجری میگن بهمون اعلام کردن وام به کسی ندید فعلا نمی دونم به کی بگیم همش رفع معسولیت می کنند (377309)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۲۱
سلام فقط خواهشا خواهشا ما از این گرانی خسته هستیم بیش از این خسته نکنید بااین وامی که وعده داده اید (377310)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۳۲
خدا لعنتشون کنه من چهارصد هزار تومن هزینه قولنامه کد رهگیری دار کردم چونکه با صاحب خانه ام قرداد امسال رو دیگه نرفتیم بنگاه بخاطر هزینه های زیاد بین خودمون نوشتیم الان بیشتر از دو ماهه منتظر تعیین شعبه بانکم تو سیستم فقط فقط موسسه ملل میاد هیچ بانکی نیست.شهر کرمانشاه.خدا ازتون نگذره بجای کمک به مستآجر یه هزینه یی هم تحمیل کردین خدا نابودتون کنه (377313)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۰:۴۵
عیب نداره سر ملت کلاه بزارنند سر خدا که نمی تونند کلاه بزارنند خدا هم ی بلایی سرشون میاره دیگه از این کارا نکنند (377315)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۰۱
دولت باید یه فکر اساسی بکنه یکی ازین کارها استخدام نیروهای پیمانی وقراردادی هست تاحداقل مرحم زخمی بشه وکاربعدی مهار تورم هست (377317)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۰۲
... اگه ضامن داشتیم و پشتوانه مالی میومدیم دنباله این چندرغاز؟ (377318)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۲۳
فقط میان ی زر مفت میزنن مردم میندازن تو چاه نمیخواین وام بدین چرا وعده میدین ب مردم (377319)
حامد
United Kingdom
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۲۵
سلام.. منم از بانک ملی اقدام کردم.. خداروشکر زیاد گیر ندادند و ۱۰ روزه دادند (377320)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۴۰
چرا اطلاعات بیخودی میدید من این وامو دریافت کردم اصلا هم شرایط سختی نداشت (377321)
Sardar
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۱:۴۹
مگه گناه یه مستاجربایه فرزندویه همسرچیه که دنبال این بانک واوم بره باسرافکندگی بگه اقای محترم وام ودیعه پرداخت میکنین یانه؟اونم بالحنی تندبهت جواب سربالایی بده که هنوزابلاغ نشده برین بانکهای دیگه ....حیف اون300تومنی که ازحلقوم خانواده ام دادم بهتون اینه رسم علی توکشورشیعه؟؟؟؟یکی نیس بیادمردونه بگه اقادنبال این وام لعنتی نرین که سرکاریه این همه ملت دارن زجرمیکشن واسه این وام چرامسولین بی کفایت حالیشون نیس بیان جواب بدن،گناه ماچیست تواین کشورلعنتی زندگی میکنیم (377323)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۲:۰۱
همین قانونی که گذاشتند که ظرف دوهفته که به بانک معرفی شدید اگر ضامن و... نیارید قضیه وام منتفیه خودش نشون دهنده ندادن این وامه. ما خودمون اینقدر بهانه آوردن تا مهلت تمام شد گفتن رد شدید. به جای اینکه اینقدر مهلت ثبت نام تمدید کنند قانون دوهفته رو بردارند. (377324)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۲:۰۵
مگر این مملکت صاحب و ناظر و بازرس نداره که بانکها هر کاری بخواهند انجام میدن ما مستاجران اگر گرفتار نبودیم وام نمیخواستیم انشااله که جنگ بشه انوقت هیچکدام از ما به جنگ نمیرفتیم تا همین بانکی ها برن بجنگند (377325)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۲:۱۲
هیچکدام هیچ غلطی نمیکنن (377327)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۲:۴۴
الهی خیر نبینید الهی خدا بزنه توکمرتون بااین وامتون (377329)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۳:۰۰
باسلام
لطفا به بعضی ازدوستان بانکی تفهیم کنید
کسی که برای وام اجاره میاد
نیومده صدقه بگیره
شماهم ازسپرده خودتون قرارنیست بهشون وام بدید
اگه تسهیلاتی که شمادوستان بانکی میگیرید رو به یه آدم بیکارهم بدن حتما خونه دارمیشه
فکرنکنیدشاغ غول شکوندید (377330)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۳:۱۶
سلام من رفتم دنبال وام بادست خالی ۵۰۰تومن هم خرج کردم ولی بعضی کارمندای بانک از حیوان بدترند خدا لعنتشون کنه ....روز به روز به سمت بدبختی میریم... (377333)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۳:۵۲
سلام .شما اگر میخواهید کمکی به مستاجرا کنید باید وام بدون بهره بدید نه اینکه سود صل الله بگیرید بعد هم منتی بزارید رو سر مستاجرا.اسمش روش هست مستاجر اگر داشت که دنبال وام نبود (377338)
گلادیاتور
India
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۴:۳۷
از خدا بی خبراااااااا یه شرط و شروط هایی میذارن که آدم پشیمون میشه از هر چی وام گرفتن (377339)
سیامک ظریف فر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۶:۲۸
کدام بانک؟ کدام وام؟ هر بانک سر میزنیم میگن بخشنامه برامون نیومده، اگه وام نمیدین چرا مردم بازیچه خودتون قرار میدید خدا ازتون نگذره (377344)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۷:۰۳
بهتره کسی دنبال این وام نره اصلا..من خودم به ۳تا از بانکها سر زدم.تو سایت ثبت نام کردم..هر کدومشون شرایطشون یکی از یکی بدتر.باید هفت خان رستم رو رد کنید بعد وام بگیرید.خلاصه که خیلی سخت میگیرن .ای کاش یکی هم پیدا بشه به فکر ما مستاجر ها باشه. (377347)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۷:۱۰
پنج تا بانک عوص کردم کسی صامن سراع نداره خیلی پول لازمم (377348)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۷:۱۰
پنج تا بانک عوص کردم کسی صامن سراع نداره خیلی پول لازمم (377349)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۸:۲۳
ضامن معتبر رسمی استخدامی نداریم (377355)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۱۸:۲۴
سرکاریه

من همه شرایط رو داشتم پیچوندنم. (377357)
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۲۱:۴۰
دوستان عزیزرفتم شعبه پارسیان بهشتی اورمیه اقا بهم میگه برو مغازه که کارمیکنی بهش بگو بیمه کنه بعدبیمه نامه ورسید حقوقت رابگیر بیارمابدونیم که تودرامدداری ومیتوانی قسط وام راپرداخت کنی گفتم ریس من بشماضامن معرفی میکنم گفتش اون داستانش فرق داره این جوابی بودکه گرفتم خداشاهدالان من چهارماهه شب وروزندارم تااین وام رابگیرم زنم هم قهرکرده خانه پدرشه چهارماهه باوعده نگهداشتم خدالعنت کنه باعث راکه بمااجازه زندگی نمیدن (377370)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۲۳:۱۴
ازاول تااخرش دوروغه اگه وام برایه کارمنداس که اونا ازادارشون همه جوره حمایت میشن هرکدومشونم بگیرن جایی دیگه خرج میکنن فقط مابدبختاییم که تواین نظام هیچ جایگاهی نداریم تمام دولت هابنام کارگران وام وبسته حمایتی میدن اخرشم همش به کارمندان دولت میرسه یکی بگه کارگران ساختمانی یااون کسایی که شغل ازاددارن تواین کشور اصلا حساب میشن .... (377377)
ناشناس
Romania
۱۴۰۰/۰۷/۰۵ ۲۳:۲۵
یعنی هیچ کس با قسطای ۲میلیون وپانیصدی وام ۷۰ تومنی مشکل نداره!!!!!مشکل ضامنش هیچ...وقتی قسطش انقدی اش چه جوری ملت میتونن برن ثبت نام که بخوان دربه در بانک بشن...تو تهران با یه حقوق ۴ تومنی،۲ونیم وام یعنی وسط ماه باید رفت گدایی (377378)
نیما
Romania
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۲:۴۷
خدا وکیلی گفتند این دولت یکدسته وهمه چی درست میشه ... الانم سر این وام بدتر از قبل چرا یه فکری درست نمیکنند ،چرا به داد مردم نمیرسند صدامون در بیاد فقط میکشندمون یا زندان وتهدید ،من ۳۵سالمه اواره شدم جایی ندارم برم ،نامزدیم بهم خورد سره خانه وکار که نیست مثلا اسممون هنرمنده .... (377384)
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۷:۰۶
سلام
چند ماهه ثبت نام کردم هیچ بانکی در سامانه نیست تا مراحلش تکمیل بشه در حالی که بیش از سیصدهزار تومان بخاطر دریافت وام هزینه کردم ،،،250برای تمدید قولنامه دارای شماره پیگیری ،،،40000هم برای کافی نت و ..کسی جوابگونیست (377390)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۷
اینم که مثل روحانیه ... (377408)
سعید اسکندر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۲۰:۵۹
وام ودیعه مسکن یک درامد خوب برای دولت رییسی شد میدونین چند نفر پول دادن تا کد رهگیری بگیرن خود من ۵۰۰ هزار با دست خالی دادم اما خدا بده وام یک میلیون و دویست هزار نفر پول دادن کد رهگیری گرفتن وام نگرفتن حالا یه حساب سر انگشتی کنین میفهمین که فقط کسب درامد دولت بوده از جیبهای خالیریه مشت ادم بیچاره تازه اون ۱۷۰۰۰ نفرم که موفق شدن وام رو بگیرن همشون نور چشمی بودن .خدا فقط به دادمون برسه (377466)
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۰۹:۲۳
اره همه کارهای اینها بده ولی اصلاح طلبها مدیران لایق هستند .نه حالا دوره روحانی گل کاشتید سگ زرد برادر شغاله مرد اون روز که با خراب کردن رقیب میرفتید بالا (377493)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها