به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۲۹۷۱۰۷

رابطه سیگار کشیدن و مرگ با ویروس کرونا

رابطه سیگار کشیدن و مرگ با ویروس کرونا
گروه علمی: دانشمندان انگلیسی تأثیر سیگار کشیدن بر خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را فاش کردند.محققان در بریتانیا به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن خطر بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد. نتیجه تحقیق این دانشمندان در مجله Thorax منتشر شده است و آنها تاثیر سیگار کشیدن بر خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ را ارزیابی کردند.

شواهد در مورد تأثیر سیگار کشیدن بیماران بر روند بیماری کرونا هنوز بحث‌برانگیز است، کارشناسان دانشگاه‌های بریستول و آکسفورد در مقاله خود تجزیه و تحلیل داده‌های مشاهده‌ای را با تصادفی ترکیب کردند، تکنیکی که از انواع ژنتیکی به عنوان متغیرها برای تعیین تأثیر یک عامل خطر بر پیامد بیماری استفاده می‌کند.

دانشمندان داده‌های مربوط به سلامت بیش از ۴۲۱ هزار بیمار را که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در مطالعه بیوبانک انگلستان شرکت کرده بودند و در نتیجه ژنوتیپ آنها شناخته شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، بیش از ۱۳ هزار نفر آزمایش پی سی آر را انجام داده‌اند. ویروس کرونا در ۱۶۴۹ نفر تشخیص داده شد. ۹۶۸ نفر از آنها در بیمارستان بستری شده بودند، ۴۴۴ نفر فوت کردند. در عین حال، تنها چهار درصد از تعداد کل شرکت‌کنندگان در این مطالعه سیگاری بودند که از این تعداد تنها ۲۹ درصد از افراد به طور شدید سیگاری بودند. به طور کلی، افراد سیگاری ۸۰ درصد بیشتر از افراد سالم  در اثر کرونا در بیمارستان بستری شدند.

این تحقیق نشان داد که افراد مستعد ژنتیکی برای سیگار کشیدن با ۴۵ درصد افزایش خطر ابتلا به عفونت کرونا همراه است. خطر بستری شدن ۶۰ درصد ، مرگ ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. سیگار کشیدن شدید خطر ابتلا به کرونا را بیشتر، بستری شدن را ۵ برابر و مرگ ده نفر را دو برابر می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها