به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۲۹۸۱۸۷

اسرائیل حضور در قره‌باغ را تکذیب کرد

اسرائیل حضور در قره‌باغ را تکذیب کرد
گروه بین الملل: سفیر اسرائیل در روسیه ادعاهای ایران مبنی بر حضور نظامیان اسرائیل در قره‌باغ را رد كرد .الکساندر بن زوی گفت: در قره‌باغ سربازان روسیه و نظامیان ترکیه حضور دارند.
 بن زوی نوشت: «من فکر می‌کنم این یک چیز احمقانه است، چونکه در قره‌باغ هم سربازان روس، هم نظامیان ترک حضور دارند. آنها (ایرانی‌ها) وقتی خیال پردازی می‌کنند ممکن است بگویند مریخی‌ها نیز در آنجا حضور دارند.»سفیر اسرائیل این اظهارات را هم‌زمان با سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به مسکو مطرح کرده است.
امیر عبداللهیان در مسکو به خبرنگاران گفت انتظار ایران از مقامات رسمی روسیه این است که نسبت به "تغییر احتمالی مرزها" حساسیت نشان دهند.
الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سفر خود به شهر مرزی جبرئیل در کرانه شمالی رود ارس به سخنان مقام‌های ایرانی که گفته‌اند اسرائيل در این منطقه حضور دارد، واکنش نشان داد و آن را "اتهاماتی بی‌اساس" دانست که "بی‌پاسخ نخواهد ماند."
در ارتباط با تحولات مربوط به آذربایجان و ارمنستان روز چهارشنبه  برای نخستین بار حریم هوایی ارمنستان به روی خطوط هوایی آذربایجان باز شد.دو کشور همسایه پس از پایان بحران قره‌باغ تلاش می‌کنند اختلافات خود را از طریق دیپلماسی حل کنند. خطوط هوایی آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آذربایجان استفاده از حریم هوایی ارمنستان را برای پروازهای داخلی مسافران به نخجوان آغاز کرده است.این شرکت هواپیمایی خاطرنشان کرده است که تغییر مسیر باکو - نخجوان - باکو باعث کاهش زمان پرواز و کاهش مصرف سوخت می‌شود.
در این بیانیه همچنین گفته شده است که آذربایجان برای رفع انسداد ارتباطات حمل‌ونقل در منطقه به طور قاطع آماده است و این مسئله منافع همه کشورهای مرزی را برآورده می‌کند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها