به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۹۸۸۸۹

افزایش قیمت گوشت قرمز در راه است؟

افزایش قیمت گوشت  قرمز در راه است؟
گروه اقتصادی: سریال افزایش قیمت کالا‌های اساسی و پروتئینی تمامی ندارد، هرچند حکایت سریال تلخ گرانی‌ها داستان امروز و دیروز نیست بلکه با ورود کرونا آغاز شده و دیگر گویی با پوست و استخوان مردم عجین شده است چرا که از همان روز‌های ابتدای شروع کرونا غول گرانی هم سر و کله اش پیدا شده است و هر روز در یک قلم جنس رخنه می‌کند.دومینوی گرانی و افزایش قیمت روز به روز در جامعه می‌تازد و گویا این افزایش قیمت‌ها با کرونا کورس گذاشته است و هر کدامشان به دنبال سبقت گرفتن از دیگری است.

حال مردم در این آشفته بازار نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند برخی از اقلام هر از گاهی ژست کورس گرانی به خو دگرفته و قصد رسیدن به خط پایان کورس را ندارند.اگر چه اخبار حکایت از آن داشت که برخی گرانی‌ها کنترل می‌شود، اما گویا این گفته‌ها در حد همان خبر باقی مانده است و گواه این صحبت گلایه همشهریان بیرجندی از بازار گوشت است بازاری که از سال گذشته تاکنون بار‌ها و بار‌ها دستخوش تغییرات بوده است و از چند هفته اخیر باز هم شاهد افزایش قیمت در بازار گوشت هستیم.

اکبری یکی از شهروندان با بیان اینکه امروز وقتی برای خرید گوشت گوسفند به قصابی مراجعه کردم با افزایش قیمت مواجه شدم افزود: در مردادماه هنگامی که برای خرید گوشت قرمز رفتم هر کیلو گوشت گوسفند بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان بود که امروز این قیمت به ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان رسیده بود.

قیمت‌ها نجومی بالا می‌رود
دیگر شهروند هم که برای خرید گوشت شتر مراجعه کرده بود از قیمت ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومانی شگفت زده شد و افزود: قیمت‌ها نجومی بالا می‌رود و برخی از مسئولان هم تنها نظاره گر هستند. زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند گفت: گوشت قرمز از اوایل شهریور ماه افزایش قیمت پیدا کرده است.

او با بیان اینکه گوشت گوسفند و گوساله تا چند وقت اخیر با قیمت ۱۱۵ هزار تومان به فروش رفته است، ادامه داد: ، اما در حال حاضر گوشت گوسفند با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و گوساله با قیمت ۱۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد وقیمت گوشت شتر توافقی است، اما ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد.زجاجی در پاسخ به اینکه آیا قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ هم افزایش قیمت داشته است یا خیر؟ افزود: تا این لحظه تخم مرغ و مرغ در بیرجند افزایش نداشته است و تخم مرغ با قیمت ۱۷ هزار تومان و مرغ با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند بیان داشت: قیمت گوشت قرمز در استان خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر مناسب‌تر است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها