به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۰۴۱۲۶

ساخت ماکت‌ کشتی‌های آمریکا برای هدف‌گیری

ساخت ماکت‌ کشتی‌های آمریکا برای هدف‌گیری
گروه بین الملل: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که چین در مناطق صحرایی ماکت‌هایی دقیق از ناو هواپیمابر و کشتی‌های جنگی آمریکا ساخته است. گفته می‌شود این ماکت‌ها برای هدف‌گیری در تمرینات نظامی ساخته شده‌اند.منابع آمریکایی می‌گویند که چین در مناطق صحرایی ماکت‌های یک ناو هواپیمابر و دو کشتی جنگی آمریکا را به قصد احتمالا هدف‌گیری در تمرینات نظامی ساخته است.
تصاویری ماهواره‌ای از این ماکت‌ها در مناطق روکیانگ در صحرای تاکلاماکان واقع در منطقه شین‌ژیانگ در شمال غربی چین را نشان‌می‌دهند. این ماکت ناو هواپیمابر به صورت مسطح در اندازه اصلی آن است و بر روی رادار شباهت به تصویر یک هدف را دارد.این برای اولین بار نیست که چنین هدف‌گذاری‌هایی در مناطق صحرایی ساخته می‌شوند، اما ماکت‌ها این بار دقیق‌تر ساخته‌شده‌اند.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسشی در این زمینه به خبرنگاران در پکن گفت: «از چنین چیزی اطلاعی ندارم.»این گزارش در شرایط تنش فزاینده میان دو کشور آمریکا و چین بر سر تایوان و ادعاهای ارضی چین بر دریای جنوب چین منتشر می‌شود.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها