به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۳۰۴۷۹۷

باز هم انفجار خونین در مساجد افغانستان

باز هم انفجار خونین در مساجد افغانستان
گروه بین الملل:  انفجاری در هنگام نماز جمعه در مسجدی در ننگرهار در شرق افغانستان دستکم ۳ کشته و ۱۵ زخمی به جا گذاشت. این انفجار در ولسوالی اسپین‌غر ولایت ننگرهار رخ داده است. از زمان روی کار آمدن طالبان، گروه داعش در زمینه حمله به مساجد فعال بوده است. انفجار در زمان نماز جمعه در داخل مسجد رخ داد. خشونت‌ها در افغانستان در حالی روبه افزایش است که سازمان ملل هشدار می‌دهد که این کشور در آستانه بدترین بحران انسانی در جهان قرار دارد.یکی از چالش‌های متعددی را که رژیم جدید طالبان در افغانستان با آن مواجه است، جلوگیری از حملات پراکنده داعش است.
یکی از بزرگان محلی، گفته است که به نظر می‌رسد بمبی در بلندگوی نزدیک امام مسجد جاسازی شده بود. به گفته او، وقتی بلندگو برای به صدا درآوردن اذان روشن شد، دستگاه منفجر شد.
گروه دولت اسلامی - شاخه خراسان، شاخه محلی این گروه جهادی، ابتدا در ننگرهار ظهور کرد و در سال ۲۰۱۵ توسط رهبری مرکزی این گروه به طور رسمی به رسمیت شناخته شد.
این گروه حضور نسبتا کوچک اما قدرتمندی در افغانستان داشت و مسئول برخی از مرگبارترین حملات در این کشور در سال‌های اخیر، از جمله کشتار غیرنظامیان در مساجد شیعیان، زیارتگاه‌ها، فضای عمومی و حتی حمله به بیمارستان‌ها بوده است.گروه داعش نتوانسته هیچ قلمرویی را در منطقه حفظ کند و به دلیل عملیات‌های نظامی به رهبری آمریکا و طالبان متحمل خسارات زیادی شده است.از زمان بازگشت طالبان به قدرت، داعش مسئولیت یک سری حملات خونین، از جمله به میدان هوایی کابل در زمان عملیات تخلیه توسط نیروهای آمریکایی و ناتو را به عهده گرفت.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها