به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۰۴۹۶۷

انتصابات فامیلی خوب یا بد؟

انتصابات فامیلی خوب یا بد؟
گروه سیاسی: افزایش انتصاب‌های فامیلی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت سیزدهم نه تنها اعتراض برخی گروه‌ها، بلکه تذکرات برخی نمایندگان مجلس اصولگرای سیزدهم را هم در پی داشته است. این در حالی است که سیدابراهیم رئیسی در ایام تبلیغات انتخاباتی بر مقوله عدالت تاکید و تصریح می‌کرد در دولت مردمی او شایسته‌سالاری در پیش گرفته خواهد شد. با این وجود کمتر جلسه علنی در هفته‌های اخیر در مجلس یازدهم برگزار شد که در آن تذکری به دولت درباره انتصابات فامیلی داده نشد. اما چرا افزایش انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم باعث نگرانی است؟
 در همین خصوص سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی گفت: به صورت کلی انتصابات فامیلی یک اشتباه در سازمان‌های دولتی است چرا که ما باید به همه مردم و کارکنان اعتماد داشته باشیم و قرار نیست این اعتماد نامتوازن باشد. علاوه بر این، زمانی که افراد منتسب به خود را در مناصب و پست‌ها قرار می‌دهیم، رفتار تبعیض‌آمیزی را در سازمان در پیش می‌گیریم؛ یعنی با نزدیکان خود و کارکنان دیگر رفتارهای متفاوتی خواهیم داشت.خود من در حدود ۲۰ سالی که در دولت در سمت‌های مختلف مسئولیت داشتم حتی یک نفر از بستگان و فامیل نسبی و سببی را به کار نگرفتم و در زمینه به کارگیری نیرو و همبستگی نیروها در سازمان‌هایی که بودم، موفق عمل کردم. این‌گونه نیست که اگر برادر من نزدیک من پست بگیرد لزوماً خروجی کار بهتر خواهد بود . باید به همه مردم اعتماد داشته باشیم.
در شرایط فعلی هم که همه سازمان‌های بازرسی و اطلاعاتی وضعیت و کیفیت افراد را به ما اطلاع می‌دهند، استخدام افراد وابسته یک اشتباه بزرگ است. نه تنها باید از این رفتارها صرف‌نظر کرد بلکه باید به شدت از آن حذر کرد چرا که باعث می‌شود در سازمان ها صداهای ناهنجاری به صورت مخفیانه ایجاد شود. بنابراین کسانی که سعی می‌کنند فامیل خود را به کار بگیرند صرف‌نظر از هر انگیزه‌ای که دارند اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند.حتی در دولت‌های گذشته مثل دولت آقای هاشمی و خاتمی هم آوردن افراد وابسته به خود در مجموعه سیستم اشتباه بود. نباید این اشتباهات را تکرار کرد. من می‌گویم حتی اگر برادر شایسته‌ای داریم بگذاریم در جایی مستقل از ما فعالیت کند. با انتصاب‌های فامیلی رفتارهای تبعیض‌آمیز در سازمان‌ها زیاد می‌شود و در مقابل نیز مسائل کاری وارد خانواده‌ها می‌شود که از اساس باید از این رویه دوری کرد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها