به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۰۵۳۶۷
نماینده رباط کریم: در آبان ۹۸ کسی، کسی را نکشت!

شوخی تلخ با كشته شدگان حوادث آبان 98

شوخی تلخ با كشته شدگان حوادث آبان 98
گروه سیاسی: اظهار نظر‌ها در دنیای سیاست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند تا جایی که عده‌ای افکار عمومی را دادگاه اظهارنظر سیاست‌مداران می‌دانند. واکنش اخیر نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به برگزاری دادگاهی خارجی در مورد حوادث آبان ماه شاید مصداق مناسبی برای این داستان باشد. می‌خواهد شوخی باشد یا جدی!
به گزارش ایسنا، نایب رئیس یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس  در اظهارات عجیب و غریبی به برگزاری دادگاه حوادث آبان ماه در لندن، واکنش نشان داده است. واکنشی که شاید به گفته او «صرفا یک شوخی» بیشتر نبود، اما پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را خیلی سریع تسخیر کرد.
حسن نوروزی، نماینده  رباط کریم در مجلس در ابتدای گفتگو احتمالا به طعنه و کنایه می‌پرسد که «در دادگاه لندن کُشته‌شده‌ها را محکوم می‌کند یا قاتلین را؟» و در واکنش به پاسخ خبرنگار می‌گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم. ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»
نسبت اظهار نظر در دنیای سیاست شاید شبیه هوا برای نفس کشیدن باشد یا شاید شبیه آب برای ماهی. اظهارنظر‌ها می‌تواند سیاست‌ها را شکل دهد یا سیاست‌ها را از مدار خارج کند. اظهارنظر‌ها عمق نگاه یک سیاست‌مدار را نشان می‌دهد. حال می‌خواهد شوخی باشد یا جدی؛ خنده‌آور باشد یا گریه‌دار؛ رسمی باشد یا غیررسمی؛ به نفع راوی باشد یا به ضررش. اظهار نظر، اظهار نظر است. در تاریخ ثبت می‌شود و در ذهن مردم می‌ماند. مثل اظهار نظر رئیس جمهور قبلی در مورد اینکه صبح جمعه فهمیده بود که بنزین گران شده است.
حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین  در اولین اظهار نظر بعد از سه برابر شدن قیمت بنزین گفت: «من هم مثل مردم صبح روز جمعه دیدم قیمت بنزین تغییر کرده برای اینکه موضوع را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم. به آن‌ها هم گفته بودم به من لازم نیست بگویید خودتان بروید برنامه‌ریزی کنید منتها همه چیز در جلسه سران سه قوه تصویب شده است.»
این مصداق بارز یک اظهار معروف است که در اذهان ثبت می‌شود. اظهار نظری که واکنش‌های زیادی داشت. «عذر بدتر از گناه»، «داستان صبح جمعه با روحانی»، «نیشخند تلخ» و هزار یک طعنه و کنایه دیگر تنها بخشی از واکنش‌هایی بود که به رئیس جمهور داده شد.
سال ۱۳۹۸، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، پس از چندین جلسه بررسی قیمت سوخت، تصمیم گرفت تا قیمت بنزین را افزایش دهد. مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که از مصوبات این شورا حمایت خواهند کرد. در واکنش به این تحولات، اعتراض‌ها و اغتشاش‌هایی شکل گرفت. اموال عمومی آسیب دید و عده‌ای جان باختند. پس از این واقعه میزان تلفات تا مدت‌ها مسکوت بود تا اینکه مجتبی ذوالنوری در خرداد ماه ۱۳۹۹ یعنی پس از هفت ماه از واقعه گزارشی در مورد میزان تلفات و خسارات عنوان کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در در حاشیه جلسه اجتماعی انتظامی ستاد مقابله با کرونا در وزارت کشور تعداد کشته‌های آبان را ۲۳۰ نفر عنوان کرد که تنها ۶ نفر از آن‌ها ماموران امنیتی بودند. بگفته ذوالنوری دو هزار نفر هم مجروح شدند.
مجتبی ذوالنوری در اظهاراتی از آسیب دیدن ۴۹۷ مرکز دولتی و بخش خصوصی، ۴۲۲ دستگاه خودرو و ۵۶۹ خودرو و موتور نیرو‌های امنیتی و انتظامی خبر داده بود. او همچنین از سوختن ۱۲۳ مرکز سوخت‌رسانی گفت و البته تخریب ۹۹۱ بانک. موردی که دستاویز شوخی یا جدی حسن نوروزی برای اظهارات جنجالی شد. نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس گفت: «طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟»
در آبان ۹۸ کسی، کسی را نکشت
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس انقلابی یازدهم مدعی شد که "در آبان ماه 98 کسی، کسی را نکشته است."
 حسن نوروزی،  درباره گفت وگوی جنجالی اش با دیده بان ایران مدعی شد: یک خبرنگار جعلی از من سوال کرد که نظر شما درباره محاکمه کسانی که انسان ها را در آبان ماه 1398 کشتند چیست ؟ طرح این سوال برای من بسیار تعجب بر انگیز بود چون در آبان ماه 98 کسی، کسی را نکشت.  بحث این بود که در آن مقطع زمانی افرادی اقدام به آتش زدن شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بانک‌ها کردند و در شهر پرند اغتشاشگران تمام بانک ها و فروشگاه های زنجیره‌ای یک شرکت آتش زدند یا در شهر رباط کریم و شهر گلستان در حوزه انتخابیه بهارستان اغتشاشگران چندین بار شهرداری را آتش زدند.وی افزود: من به آن خبرنگار جعلی گفتم این سوال شما یعنی چه؟ شما می‌خواهد چه کسی را محاکمه کنید؟ شما تخریبگر و آدمکش را می‌خواهید بر نیروهای دفاعی حاکم کنید؟ احساس کردم این خبرنگار از منافقین باشد که قطعا هم بود، گفتم می خواهید من را محاکمه کنید؟ سپس گوشی را قطع کردم.
 نوروزی بیان کرد: منافقین این خبر را پخش کردند که بنده جزو کسانی بودم که به مردم شلیک کردم در حالی که حرف من این بود که در رابطه با اغتشاشگران آبان 98، انگلیس دادگاهی تشکیل داده و به دفاع از آن‌ها پرداخته است. نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقیقی مجلس همچنین درباره برگزاری دادگاه آبان در انگلیس گفت: تشکیل دادگاه آبان 98 توسط انگلیس فرار رو به جلو بوده به این دلیل که این کشور در آبان 98 و فتنه 88 هدایت گر و خط دهنده اغتشاشگران بود و این استعمار پیر است که اقدام به طراحی اغتشاش در خاورمیانه می‌کند لذا آن‌ها مجرم و آدم‌کش هستند و باید پاسخگوی جنایاتشان باشند.


 
برچسب ها: حوادث آبان 98

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۲:۲۳
لعنت بر تو باد (379134)
محمدرضا-اسفراین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۴:۲۴
مردم فریب این چیزا رو نمیخورند.از همه چی آگاهند.... (379141)
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۷:۴۶
شما میگید شوخی ولی مردم میگن اعتراف! (379151)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها