به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۳۰۶۴۲۷

انتقاد از باز بودن مرزها در اتحادیه اروپا

انتقاد از باز بودن مرزها در اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: وزیر کشور بریتانیا باز بودن مرزهای حوزه شنگن در اتحادیه اروپا را مقصر اصلی افزایش شمار "مهاجران غیرقانونی" در بریتانیا دانسته است. او با مقصر دانستن اتحادیه اروپا گفته این اتحادیه هیچ حفاظتی از مرزهایش نمی‌کند.
پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا، اتحادیه اروپا را به دلیل داشتن سیاست‌ مرزهای باز مورد انتقاد قرار داد و گفت: افزایش شمار مهاجرانی که از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رسانده‌اند به دلیل همین سیاست "نادرست" اتحادیه اروپا بوده است.
پتل  گفت: «مشکل اصلی مهاجرت غیرقانونی اینست که اتحادیه اروپا هیچ حفاظتی از مرزها ندارد و در عوض در منطقه شنگن سیاست مرزهای باز را پیش می‌برد.»دولت محافظه‌کار بریتانیا با ورود مهاجران به این کشور از طریق کانال مانش مشکل جدی دارد. شهریورماه امسال پتل به مرزبانان این کشور اختیار داد تا قایق‌های پناهجویانی را که از راه کانال مانش قصد ورود به بریتانیا را دارند، رانده و به آب‌های فرانسه برگردانند. این سیاست به شدت مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری است.
در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۴ هزار مهاجر با عبور از کانال مانش خود را به بریتانیا رساندند. این تعداد سه برابر تعداد مهاجرانی بوده است که سال پیش از آن (۲۰۲۰) از این راه اقدام به ورود به خاک بریتانیا کرده بودند.بریتانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پذیرای شمار کمتری از مهاجران است. یکی از وعده‌های اصلی برگزیت محدود کردن بیشتر مهاجرت به بریتانیا بود. پتل پیش‌تر گفته بود یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مردم در بریتانیا "توقف مهاجرت غیرقانونی" است. او در این راستا بارها از "راه‌کارهایی" سخن گفته که به باور کارشناسان برخلاف قوانین بین‌المللی هستند.
پریتی پتل سیاستمدار ۴۹ ساله بریتانیایی از حزب محافظه‌کار، از والدینی هندی متولد شده که در دهه ۶۰ میلادی به بریتانیا مهاجرت کردند.
رابطه اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه‌های اخیر دستخوش کشمکش و مناقشه بوده است. در آخرین مورد فرانسه یک کشتی ماهیگیری بریتانیایی را به اتهام صید غیرقانونی در بندری در شمال فرانسه توقیف کرد که این امر منجر به بروز تنش در روابط دو کشور شد. مسئله آینده ایرلند شمالی نیز همچنان از موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف بوده است که مذاکرات برگزیت را با اختلالات جدی مواجه کرده است.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها