به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۰۷۱۱۹
بیگدلی:آقایان نمی دانند مردم با چه بدبختی‌ای در حال گذران زندگی هستند!

نمایندگان مشق شب‌شان را هم بلد نیستند

نمایندگان مشق شب‌شان را هم بلد نیستند
گروه سیاسی: اظهارات جنجالی نمایندگان مجلس انقلابی در خصوص مسائل کلان کشور به خصوص مذاکرات هسته ای تمامی ندارد! سیدمحمود نبویان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تازه ترین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفته‌است که «با برجام در چاله‌ای بزرگ افتاده‌ایم!» این در حالی است که روزنامه کیهان پس از ترور شهید سلیمانی تاکید کرده بود که «پس از شهادت سردار سلیمانی هر کس از مذاکره حرف بزند خائن است و باید مجازات شود» این در حالی است که برخی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی معتقد که یکی از عوامل به آتش کشیدن نمادین برجام در مجلس دهم بود اخیراً ضمن حمایت از برجام گفته بود: "باید پای میز مذاکره برویم و چون طلبکار هستیم باید مذاکره کنیم!"
در همین خصوص یك کارشناس مسائل بین‌المللی گفت:علت اینکه آقایان اظهاراتی خلاف برجام را عنوان می‌کنند این است که این افراد با ضوابط بین‌المللی آشنایی ندارند. اگر ما در این چند روز اخیر از آقای گروسی، دبیرکل سازمان انرژی اتمی دعوت نکرده بودیم، قطعا در شورای حکام، قطعنامه‌ای علیه ما صادر می‌شد و این قطعنامه باعث می‌شد که پرونده ما از آژانس به شورای امنیت برود و در آن‌جا یک اخطار دیگر علیه ایران صادر می‌شد که اگر ایران آن را نمی‌پذیرفت پرونده ما به فصل هفتم منشور می‌رفت که در آنجا ما را به عنوان یک کشور یاغی می‌شناختند، چون این فصل هفت بسیار پراهمیت و البته خطرناک است.
 علی بیگدلی افزود: در خصوص چندگانگی که در خصوص برجام در میان سیاستمداران جمهوری اسلامی وجود دارد یک موضوعی وجود دارد و آن این است که متاسفانه ما در کادر دیپلماتیک ما چنین اظهارنظرهایی وجود دارد. خود همین آقای باقری‌کنی و جلیلی هر نوع مذاکره با آمریکا خیانت می‌دانستند الان که خودشان به این نقطه تصمیم گیری رسیده اند که مشکلات کمرشکن اقتصادی غیرقابل تحمل شده و مردم به نوعی جانشان به لبشان رسیده است و در این دوراهی گیر کرده‌اند در حالی‌که نمی‌توانند یک تصمیم واحدی بگیرند! باید به این آقایان گفت اگر ما راه دیپلماتیک را در پیش نگیریم و با غرب به توافق نرسیم قطعاً به ویرانی و عوض شدن نظام منتهی خواهد شد.
وی گفت:  شما وضعیت اقتصادی مردم را نگاه کنید هر روز شاهد وضعیت بدتری در این خصوص هستیم! بنابراین روزنامه کیهان و شخص آقای شریعتمداری که این اظهارات را مطرح کرده است، هنوز پای ایشان در آن گلی که مذاکرات را تحریم کرده بودند و اذعان داشتند که خیانت آمیز است! این افراد به فکر مردم نیستند نمی دانند مردم با چه بدبختی‌ای در حال گذران زندگی هستند! ما سرانه مصرف گوشت‌مان 26 گرم است! این برای کشوری که بر روی منابع نفت و گاز خوابیده است شرم‌آور است. من نمی‌دانم این وضعیت تا به کجا می خواهد ادامه داشته باشد. قطعاً مذاکره نکردن به زیان کل نظام تمام خواهد شد حتی اگر ما در نظر داشته باشیم این بگو مگوها به حملات نظامی منجر نخواهد شد، جامعه ایران از درون با شورش مواجه خواهد شد.  این جامعه دیگر قابل دوام نیست و دیگر توانایی این بار سنگین را ندارد. به نظر بنده هیچ راهی برای ایران جز مذاکره کردن و کاهش سطح انتظارات‌مان وجود ندارد.
این كارشناس مسایل بین الملل افزود: الان که گفته‌اند می خواهیم به یک توافق موقت دست پیدا کنیم، احتمالاً غربی ها هم با قضیه موافقت کنند و این قضیه به نفع ایران است که موقتاً اجازه دهند تحریم های ذیل برجام برداشته شود. از طرفی باید در پی این باشیم که محدودیت های شبکه بانکی برداشته شود که این قضیه بستگی به این دارد که مبادلات بانکی ما تا چه اندازه توانایی دارد با توجه به این که همه سیستم بانکی ما تقریباً ورشکسته هستند و از طرفی اف ای تی اف اگر به سرانجام نرسد امکان مبادلات بانکی وجود نخواهد داشت. دلیل این که آقای شریعتمداری و دوستانش چنین اظهاراتی را بیان می کنند این است که آمریکایی ها گفته‌اند که برداشتن تحریم ها زمانی اجرا خواهد شد که ایران تعهد دهد که یک کنترل موشکی و دیگری عدم دخالت ایران در امور کشورهای دیگر است به همین دلیل است آقایان تا این اندازه دستپاچه شده‌اند در صورتی که این دو موضوع در برجام 2015 بحث نشده بود؛ بنابراین روزنامه کیهان به عنوان نماینده نهاد نظامی ما نگرانی‌اش از مذاکره با آمریکا به همین دلیل است نه به خاطر اینکه آن تحریم ها لغو شود و مردم مقداری در شرایط بهتری قرار گیرند.
وی گفت: اینکه برخی می گویند این مذاکرات "مذاکره برای مذاکره" است یک حرف بسیار بی اساس است. ما اصلاً چنین چیزی نداریم. مگرآمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیکار هستند که بیایند بدون رسیدن به هیچ هدف و توافقی پای میز بنشینند. آن ها به دنبال این هستند که هر چه سریع‌تر این مذاکرات به سرانجام برسد و ایران به توافقات سال 2015 برگردد البته یک بحث دیگری هم وجود دارد و آن این است که آقای باقری کنی می‌گوید احتیاجی به مذاکره جدید نیست و همان محتویات قرارداد 2015 کافی است اجرا  شود. این قرارداد سال 2025 به پایان می رسد و این زمان برای غربی ها قابل قبول نیست. آقای بایدن در اولین سخنرانی‌اش در کاخ سفید عنوان کرد که ما حاضریم یک توافقی با ایران انجام دهیم منتهی ممکن است قید زمانی آن به 2050 برسد! بنابراین ایران باید این پنبه را از گوشش بیرون کند که ادامه همان مذاکرات 2015 را در پیش بگیرد! به هیچ وجه چنین چیزی امکان ندارد بنابراین به دنبال این هستند که هم تحریم ها از روی دوش ایران برداشته شود و هم ایران به تعهداتش عمل کند. احتمالاً ایران تا چند ماه آینده تولیدش را به 3 و 67 درصد برساند که حالا بحث بر سر این است که این موادی که ما تولید کردیم بالای 20 کیلو غنی سازی 60 درصدی انجام شده است، این ها را باید چکار کنیم؟ مثل دفعه های گذشته سیمان بر روی مخازن سایت اراک بریزیم؟ بنابراین حاکمیت به این دلیل هم زیر بار این تعهدات نخواهد رفت یعنی اگر این اظهارات واقعیت داشته باشد و ایران به این حد از غنی سازی رسیده باشد، می‌دانید تا چه اندازه هزینه غنی‌سازی 60 درصدی را متحمل شده‌اند؟! پول ملت خرج چنین چیزهای بی موردی شده است! بنابراین ایران از همه جهات برای خودش مشکل به وجود آورده است و به همین دلیل نمی توانند یک تصمیم واحدی در این خصوص بگیرند. نمایندگان مجلس مشق شب‌شان را هم بلد نیستند چه برسد به این که از مسائل بین‎‌المللی اطلاعی داشته باشند!
مرجع : سایت دیدبان ایران
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۱
کاملا درسته تمامشان دکترا و فوق لیسانس کیلویی دارن با جانبازی و حضور در جبهه این مدارک را گرفته اند بیشتر از این از آنها انتظار نمیرود (379429)
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۴:۳۱
قبلی ها که مشق بلد نبودن فقط توکار گند زدن بودن شما کجا بودید صدات در نیامد... (379455)
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۱۴:۴۴
تو دیگه خیلی پرتی البته ببخشید شوتی بنده خدا دزدی مملکتو نابود کرده هر مسئولی که دستش بجایی بنده فرصت نمیده تا خرخره اختلاس میکنه (379483)
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۲۲:۵۲
مجلسی که نمایندگانی مانند قالیباف بیسواد یا ذوانوری و .................بدرد بتوپ بستن میخوره (379468)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها